Skip to main content

Hoe kan ik het verbruik van mijn sim kaart zien als ik al gebruik maak van een e-sim?

ik heb een simkaart ik Colombia gekocht om te bellen en internetten( dataroaming staat uit) maar zie alleen de gegevens van mijn e-sim staan in mijn kpn

Uiteraard. Wat had u anders verwacht? KPN heeft niks met die Colombiaanse provider te maken natuurlijk. 

U zult aan die Colombiaaanse provider moeten vragen hoe u het verbruik kunt zien.


Hoe kan ik het verbruik van mijn sim kaart zien als ik al gebruik maak van een e-sim?

ik heb een simkaart ik Colombia gekocht om te bellen en internetten( dataroaming staat uit) maar zie alleen de gegevens van mijn e-sim staan in mijn kpn

Simpelste is om het via de telefoon te checken. Elke telefoon heeft de optie om te checken hoeveel data er gebruikt is vanaf een bepaald moment.

Als je nu dat startmoment op nul zet (wetende dat je geen data gebruikt met je e-sim) dan kan je de komende dagen bijhouden hoeveel mobiele data er is verbruikt en dat is dus automatisch met die colombiaanse SIM.

 

iPhone: 'Instellingen' > 'Mobiel netwerk' of 'Instellingen' > 'Mobiele data'.

Samsung: 'Instellingen' > 'Verbindingen > 'Gegevensgebruik'.


Hoi @Marc 62 

Ter aanvulling op de reactie van mede forumlid @Ward_  , zal ook de Colombiaanse mobiele provider waarbij je de simkaart hebt gekocht, een eigen app hebben, waarin je kunt controleren hoeveel data en belminuten je nog over hebt.

Zoek op de naam van de Colombiaanse provider in de Google Play store of de App Store van Apple, en download dan de app op je smartphone, en meld je aan.
Het kan zijn, dat de app niet beschikbaar is! 
Dit komt omdat de app stores (qua beschikbare apps) kunnen verschillen per werelddeel.

 


Reageer