Skip to main content
Beantwoord

Hoe kan ik KPN-abonnement welke afgesloten is tijdens kliniekopname ontbinden?

• March 16, 2025
  • 1 reactie
  • 75 keer bekeken

Goedenavond,

Via deze weg stuur ik dit aangezien ik nergens anders informatie vind om dit te kunnen versturen. Heel vervelend, maar ik hoop dat dit de klantenservice bereikt en ik geholpen word.

Mijn naam: Zie profiel

Geachte heer/mevrouw,

Onlangs ontdekte ik dat er in 2023 een mobiel abonnement op mijn naam is afgesloten bij KPN. Op dat moment was ik opgenomen in de Piet Roordakliniek van Tactus, een gesloten kliniek, vanwege ernstige psychische klachten. Het adres van deze kliniek diende destijds als mijn postadres, en ik begrijp dat de simkaart naar dit adres is verzonden.

Situatieschets:

Opname in kliniek: Tijdens de periode van het afsluiten van het abonnement was ik vrijwillig opgenomen in de Piet Roordakliniek vanwege ernstige psychische klachten.

Leefsituatie na opname: 

Na mijn ontslag uit de kliniek heb ik bijna een half jaar op straat geleefd. Momenteel zit ik al meer dan een jaar in een ISD-traject van justitie en verblijf ik sinds ongeveer tien maanden in een andere kliniek, waar het nu gelukkig goed met mij gaat.

Probleemomschrijving:

Vanwege mijn psychische toestand destijds was ik niet in staat om weloverwogen beslissingen te nemen of contracten aan te gaan. Ik kan mij het afsluiten van dit abonnement niet herinneren en vermoed dat dit zonder mijn bewuste instemming is gebeurd.

Verzoek:

Ik verzoek u vriendelijk om:

1. Het betreffende abonnement per direct te ontbinden.

2. Eventuele openstaande kosten die verband houden met dit abonnement kwijt te schelden.

3. Een schriftelijke bevestiging van deze ontbinding en kwijtschelding naar mijn huidige adres te sturen.

Ondersteunende informatie:

Ik ben bereid om, indien noodzakelijk, psychologische rapporten uit die periode op te vragen die mijn psychische toestand bevestigen. Aangezien deze documenten persoonlijke en gevoelige informatie bevatten, stuur ik deze liever niet per e-mail. Ik hoop dat het feit dat het adres van de kliniek destijds als mijn postadres diende, voldoende is voor uw onderzoek.

Vervolgstappen:

Mocht ik binnen twee weken na dagtekening van deze brief geen bevredigende reactie van u ontvangen, dan zie ik mij genoodzaakt verdere stappen te ondernemen. Dit kan onder andere inhouden dat ik mijn klacht indien bij het Klachteninstituut Financiële Dienstverlening. Het Kifid.

Ik vertrouw erop dat KPN mijn situatie begrijpt en bereid is mee te werken aan een passende oplossing. Graag ontvang ik binnen twee weken na dagtekening van deze brief een schriftelijke reactie.

Met vriendelijke groet,

Rik

Beste antwoord door Erwin van KPN

Hoi ​@Rik_DenDolder . Welkom bij de KPN Community.

Jij hebt, zo te lezen, het nodige meegemaakt. Ik ben blij dat het nu beter gaat.

Om gelijk met de deur in huis te vallen en geen verkeerde verwachtingen te creëren. Je bent hier bij de KPN Community. Op deze plek helpen klanten elkaar.  Wij, als moderators springen af en toe bij en leiden alles in goede banen. Wij behandelen geen individuele issues. 

Ik denk dat je hiervoor het beste een officiële klacht in kunt dienen. Daar kun je min of meer dezelfde tekst voor gebruiken die je hier al hebt opgeschreven.  

Het vervolg is dat er  binnen een aantal werkdagen contact met jou gezocht wordt en je krijgt een klachtbehandelaar toegewezen.   Hoe het daarna gaat kan ik niet zeggen. Dat is aan de collega van de KR afdeling. 

Hier is een formulier wat je kunt gebruiken:

https://www.kpn.com/service/klacht-of-vraag-indienen/formulier

Succes!

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

1 reactie

Erwin van KPN
Moderator
  • Moderator
  • Antwoord
  • March 18, 2025

Hoi ​@Rik_DenDolder . Welkom bij de KPN Community.

Jij hebt, zo te lezen, het nodige meegemaakt. Ik ben blij dat het nu beter gaat.

Om gelijk met de deur in huis te vallen en geen verkeerde verwachtingen te creëren. Je bent hier bij de KPN Community. Op deze plek helpen klanten elkaar.  Wij, als moderators springen af en toe bij en leiden alles in goede banen. Wij behandelen geen individuele issues. 

Ik denk dat je hiervoor het beste een officiële klacht in kunt dienen. Daar kun je min of meer dezelfde tekst voor gebruiken die je hier al hebt opgeschreven.  

Het vervolg is dat er  binnen een aantal werkdagen contact met jou gezocht wordt en je krijgt een klachtbehandelaar toegewezen.   Hoe het daarna gaat kan ik niet zeggen. Dat is aan de collega van de KR afdeling. 

Hier is een formulier wat je kunt gebruiken:

https://www.kpn.com/service/klacht-of-vraag-indienen/formulier

Succes!