Ik heb sinds Juni een abbonement van KPN Unlimited. Die gebruik ik voor het gamen op mijn laptop. Dus ik zet mijn mobiele hotspot aan en ga daarop gamen. In Juli heb ik een Samsung S23 Ultra gekocht maar sindsdien heb ik slecht internet. Ik kan niet meer gamen door veel packet loss en een hoge ping. Dus ben bezig met Samsung om het op te lossen. Maar ik dacht nu ik kan misschien ook een tablet kopen en daarop mijn data gebruiken van mijn abbonnement en dan via mijn tablet gamen. Want mijn telefoon kan dat simpelweg niet en mijn tablet heeft er als het goed is geen problemen mee. Maar moet ik dan een heel nieuw abbonnement nemen of een nieuwe data simkaart kopen van 10 euro per maand extra voor in mijn tablet? Hoe kan ik dit zo goedkoop mogelijk oplossen?
Hoi
Een mobiel data abonnement is in de basis niet bedoeld om te gebruiken als vaste (thuis) verbinding. Om die reden is er ook bij unlimited een datacap van 20GB per dag, die je daarna moet aanvullen met 2GB per keer. Het is niet verboden om een hotspot aan te maken en vervolgens 24/7 op je laptop te gebruiken, maar ideaal is dat niet en dat kan dus ook zorgen voor problemen.
Jouw wens om jouw abonnement op twee apparaten tegelijk te gebruiken is er niet echt naar mijn weten. Je hebt duo sim, maar die kan niet tegelijkertijd gebruikt worden.
Je hebt ook 4G dongels of routers waar je je SIM kaart in kan stoppen. Vervolgens zie je een Wifi netwerk waar elk apparaat verbinding mee kan maken. Alleen ben je dan niet telefonisch bereikbaar en geen garantie dat het 100% soepel verbinding maakt met het mobiele netwerk van KPN. Of dat je redelijk snel steeds je data moet aanvullen.
Als je een glasvezelverbinding tot je beschikking hebt, zou ik daar naar kijken. Is ook meteen stukken stabieler voor gamen!
Welkom op de community
Ik weet niet waar je wilt gamen, als je dat thuis wilt doen en je hebt ook een vaste aansluiting, dan zou je ook de Wifi verbinding kunnen gebruiken.
Goedkoopste oplossing is volgens mij een 0970 sim voor 5 euro per maand, zit 2 GB data bij en je kan 75 GB extra delen vanaf je KPN Unlimited nummer.
Volgens mij kun je sowieso geen 097 nummer hebben als duo simkaart. En wat bovenstaande al is vermeld. Bij een duo simkaart kan er maar 1 kaart actief zijn op het netwerk. Het ander toestel, smartwatch staat dan uit.
Waarom heb je niet gewoon een vaste thuis aansluiting? Dit is toch tobben zo?
Goedkoopste oplossing is volgens mij een 0970 sim voor 5 euro per maand, zit 2 GB data bij en je kan 75 GB extra delen vanaf je KPN Unlimited nummer.
Hallo
Waarom heb je niet gewoon een vaste thuis aansluiting? Dit is toch tobben zo?
Beste
Niet iedereen heeft de mogelijkheid van een goede vaste aansluiting. Daarom is er iets zoals, wat ik meen dat zo heet, 4G voor thuis.
Beste
Niet iedereen heeft de mogelijkheid van een goede vaste aansluiting. Daarom is er iets zoals, wat ik meen dat zo heet, 4G voor thuis.
Niet van KPN. Daarvoor moet je bij Odido zijn. Dat heet tegenwoordig Klik&Klaar.
Heb je wel goed mobiele DATA op je S23 zelf zonder de hotspot aan?
Want het is één van de twee Samsung typen die ook veel genoemd worden in combinatie met de "mobiele 4G verbinding storing”.
iPhone 11, 12, SE en Samsung S23 en S24.
De storing is er al sinds eind mei.
Test het maar eens uit met een prepaid kaartje van Odido. (hoewel ik niet weet of zij via prepaid hotspot ondersteunen; kpn doet dat alleen met abonnement)
Niet van KPN. Daarvoor moet je bij Odido zijn. Dat heet tegenwoordig Klik&Klaar.
Okee, thanks voor de verbetering!
Nou….
KPN 4G buitengebied*. Alleen bij en in combinatie met DSL <30 Mb/s tenzij binnen 6 maanden glas beschikbaar is.
Odido 5G voor Thuis (Klik & Klaar inderdaad). Zonder vaste aansluiting en je mag er het hele land mee door. Niet postcode gebonden.
Odido is gestopt met 4G voor Thuis.
*buitengebied voor internet. Hoeft dus niet per se een boerderij ofzo te zijn.
Beste mensen,
Ik wil jullie heel erg bedanken voor jullie betrokkenheid en hoe jullie hebben geprobeerd mij te helpen. Maar na eventjes te zoeken heb ik het probleem gevonden: iPv6. Doordat ik die als optie had aanstaan had ik al die problemen met gamen (want daar had ik als enigste problemen), nu heb ik de setting aangepast naar iPv4 wat al mijn problemen heeft verholpen. Waardoor ik ook geen tablet hoeft te kopen en daardoor ook geen duo sim hoef.
Met vriendelijke groet,
Mernoxie
Goed om te lezen dat je een oplossing hebt gevonden
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.