Skip to main content
Beantwoord

Hoe kan ik mijn e-sim activeren op mijn vervangende iPhone?

• January 23, 2025
  • 2 reacties
  • 47 keer bekeken

Gert-Jan Hulsman
Nieuwkomer

Hallo,

ik heb net gegevens overgezet van een iphone 14pro naar een 16pro, alles is overgezet op mijn e-sim na.

mijn oude toestel is hersteld naar het oude, dus daar staat niks meer op, maar ook niet op mijn nieuwe.

nu kan ik via wifi een nieuwe e-sim installeren, maar dan stuurt hij een code via de sms naar mijn nummer, maar dat ontvang ik niet. Hoe krijg ik nu weer bereik op mijn iphone..??

Beste antwoord door Michel.uit.Arnhem

Hoi ​@Gert-Jan Hulsman 

Wil je snel weer bereikbaar zijn op je vertrouwde 06-nummer, ga dan langs bij een KPN Winkel bij jouw in de buurt, en haal daar een vervangende fysieke simkaart.
Deze krijg je dan gelijk geactiveerd mee naar huis.

Zorg wel dat je een geldig legitimatiebewijs meeneemt naar de KPN Winkel, want daar wordt om gevraagd ter verificatie.

Stop vervolgens de fysieke simkaart in je nieuwe iPhone 16 Pro, en bestel via de Mijn KPN App de E-Sim en volg daarbij de instructies (zorg dat WiFi aan staat).
Tijdens dit proces krijg je een verificatie code per SMS, waarmee je dan de E-sim kunt activeren op je nieuwe iPhone 16 Pro.

De fysieke simkaart kun je er dan weer uithalen en weggooien.

Als je een simkaart online bestelt, duurt het enkele dagen voordat je hem in huis hebt, dus even langs een KPN Winkel gaan is in dit geval de snelste manier.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

2 reacties

• January 23, 2025

Ja had het oude toestel nog niet moeten resetten. Je had eerst de e-sim over moeten zetten. Nu moet je bij KPN een fysieke SIM-kaart aanvragen. Dan kan je de SMS ontvangen. 

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Hoi ​@Gert-Jan Hulsman 

Wil je snel weer bereikbaar zijn op je vertrouwde 06-nummer, ga dan langs bij een KPN Winkel bij jouw in de buurt, en haal daar een vervangende fysieke simkaart.
Deze krijg je dan gelijk geactiveerd mee naar huis.

Zorg wel dat je een geldig legitimatiebewijs meeneemt naar de KPN Winkel, want daar wordt om gevraagd ter verificatie.

Stop vervolgens de fysieke simkaart in je nieuwe iPhone 16 Pro, en bestel via de Mijn KPN App de E-Sim en volg daarbij de instructies (zorg dat WiFi aan staat).
Tijdens dit proces krijg je een verificatie code per SMS, waarmee je dan de E-sim kunt activeren op je nieuwe iPhone 16 Pro.

De fysieke simkaart kun je er dan weer uithalen en weggooien.

Als je een simkaart online bestelt, duurt het enkele dagen voordat je hem in huis hebt, dus even langs een KPN Winkel gaan is in dit geval de snelste manier.