Skip to main content
Beantwoord

Hoe kan ik mijn e-sim op een nieuw toestel activeren, met QR code?

• 28 mei 2025
  • 3 reacties
  • 217 keer bekeken

Beste KPN klatenservice,

Recent is mijn telefoon gesneuveld met daarop zowel mijn KPN e-sim als mijn zakelijke e-sim (niet van KPN).

Ik heb nu zakelijk een nieuw toestel (apple Iphone 16e). Mijn apple account is gelinkt aan mijn KPN nummer. Als ik mijn apple account will activeren moet ik een sms kunnen ontvangen op mijn KPN nummer. Om mijn KPN e-sim, en daarmee mijn 06nummer, weer te kunnen activeren moet ik op mijn zakelijke telefoon een QR code scannen.

Deze QR code kan ik NIET per telefoon ontvangen, enkel per e-mail.
Is het mogelijk dat KPN mij een QR code toestuurt per e-mail met zodat ik deze kan scannen met mijn werktelefoon op mijn PC en waarmee ik vervolgens mijn e-sim van KPN op de werktelefoon kan activeren?

Daarmee kan ik ook weer toegang krijgen tot mijn Apple ID en daarmee weer tot de KPN app. Ik zit nu in een closed loop en zou er graag uitkomen.

Ik heb helaas geen ander toestel tot mijn beschikking.

Dankje

Beste antwoord door Anonymous

Hallo ​@OttoQ 

Het activeren van een KPN e-sim gaat niet via een QR code, je moet dat via de MijnKPN app doen.

Het is tegenwoordig mogelijk om de KPN e-sim te activeren via een gemailde verificatiecode en de betaling van 1 cent via iDeal voor controle van je rekeningnummer:

E-sim installeren zonder oud toestel

Ben je jouw toestel verloren of is deze gestolen? Dan heb je geen toegang meer tot MijnKPN, want dit activeer je op jouw toestel met behulp van een verificatie sms. Eerder was het zo dat je dan eerst een nieuwe fysieke simkaart moest aanvragen, voordat je deze weer kon omzetten naar e-sim.

Vanaf 3 februari 2025 is het ook mogelijk om e-sim te installeren via de KPN website: E-sim installeren. Zo kan jij toch e-sim installeren op jouw nieuwe telefoon als je jouw oude toestel niet meer hebt, zonder eerst een fysieke simkaart aan te hoeven vragen. Klik hierboven op de link en doorloop de stappen.

Goed om te weten: voordat we de e-sim kunnen installeren, willen we natuurlijk wel zeker weten dat jij het bent. Daarom checken we dat zo:

• We mailen een verificatiecode die je invult bij het installeren van je e-sim.
  • We vragen je om via iDeal 1 cent te pinnen. Daarmee controleren we of het rekeningnummer overeenkomt.

Wil je liever geen 1 cent betalen? Dan kun je natuurlijk altijd eerst een fysieke simkaart aanvragen en daarna het standaard e-sim installatieproces doorlopen.

Bron: 

Denise van KPN

Bekijk origineel

3 reacties

• 0 reacties
  • Antwoord
  • 28 mei 2025

Hallo ​@OttoQ 

Het activeren van een KPN e-sim gaat niet via een QR code, je moet dat via de MijnKPN app doen.

Het is tegenwoordig mogelijk om de KPN e-sim te activeren via een gemailde verificatiecode en de betaling van 1 cent via iDeal voor controle van je rekeningnummer:

E-sim installeren zonder oud toestel

Ben je jouw toestel verloren of is deze gestolen? Dan heb je geen toegang meer tot MijnKPN, want dit activeer je op jouw toestel met behulp van een verificatie sms. Eerder was het zo dat je dan eerst een nieuwe fysieke simkaart moest aanvragen, voordat je deze weer kon omzetten naar e-sim.

Vanaf 3 februari 2025 is het ook mogelijk om e-sim te installeren via de KPN website: E-sim installeren. Zo kan jij toch e-sim installeren op jouw nieuwe telefoon als je jouw oude toestel niet meer hebt, zonder eerst een fysieke simkaart aan te hoeven vragen. Klik hierboven op de link en doorloop de stappen.

Goed om te weten: voordat we de e-sim kunnen installeren, willen we natuurlijk wel zeker weten dat jij het bent. Daarom checken we dat zo:

• We mailen een verificatiecode die je invult bij het installeren van je e-sim.
  • We vragen je om via iDeal 1 cent te pinnen. Daarmee controleren we of het rekeningnummer overeenkomt.

Wil je liever geen 1 cent betalen? Dan kun je natuurlijk altijd eerst een fysieke simkaart aanvragen en daarna het standaard e-sim installatieproces doorlopen.

Bron: 

Denise van KPN

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • 1 reactie
  • 28 mei 2025

top, dit heeft gewerkt om mijn probleem op te lossen Dank!!!

• 0 reacties
  • 28 mei 2025

Fijn dat het gelukt is OttoQ.

Reageer

✕

KPN Community
15 jaar!

En dat vieren we graag samen met jou.
Vier je het met ons mee?

Jubileum topic