Skip to main content

Ik heb mijn oude telefoon al terug gezet naar fabrieksinstellingen en toen kwam ik erachter dat ik geen netwerk heb. Nu heb ik dus geen esim. Kwam via de website ook niet bij de juiste hulp pagina uit. 

Dat is jammer @Kirstendvr , nu heb je eerst een fysieke simkaart nodig.

Krijg je een nieuw toestel, dan zal je eerst een nieuwe, fysieke simkaart moeten aanvragen. Je kunt nog niet direct weer een e-sim aanvragen. Dit omdat er bij het activeren van de e-sim een sms ontvangen moet worden. Dat kan alleen als het toestel al een simkaart heeft. Nadat je dan de nieuwe fysieke kaart binnen hebt kun je op het nieuwe toestel alsnog e-sim activeren.

 


Als het goed is kun je de esim zonder activatie opnieuw installeren op je oude toestel met behulp van de MijnKPN app (Dat staat tenminste in de help van KPN).

Dus:

  • Eerst weer esim op oude toestel herinstalleren.
  • Dan esim met MijnKPN app installeren op nieuwe telefoon en activeren met de SMS die je op het oude toestel binnenkrijgt.

 

 

 


Goede opmerking, als TS het toestel nog heeft (en het niet defect is) dan moet dat idd werken.


Welkom op de community @Kirstendvr, Ruud en Hsd hebben je zo te zien al op weg geholpen met verschillende opties, Is het gelukt om de e-sim te activeren op je nieuwe toestel?