Skip to main content

Tot 2015 had ik bij jullie een mobiel nummer. Nu wil ik dat oude nummer terug en zie ik via de ACM dat dat nummer niet geporteerd is naar een andere provider, het nummer is dus beschikbaar bij jullie. Hoe doe ik dat?

Goedemiddag @Marck VanEefje ,

Dat die nummer niet als geporteerd te boek staat zegt niet, dat die nummer nog beschikbaar is. De nummervoorraad is namelijk krap. Meer waarschijnlijk is dan ook dat die nummer inmiddels door KPN aan een andere klant gegeven is - en dan staat die uiteraard nog steeds onder KPN in de lijst van het ACM. De snelste manier om hierachter te komen lijkt mij om die nummer eens te bellen. Als dan iemand oppakt (of je de voicemail krijgt), dan weet je meteen dat je die nummer niet terug kunt krijgen.


Ik denk niet dat dat gaat lukken, ook al zou het nummer nog beschikbaar zijn.
KPN doet niet aan "verzoeknummers”. 🤔


Hi @Marck VanEefje! Ik snap dat zo'n mobiel nummer op een gegeven moment als je eigen gaat voelen. Maar in dit geval hebben @RBxx en @Joris62 gelijk. We kunnen niet op verzoek een nummer aan iemand geven. 

De enige manier om een nummer te behouden is door nummerbehoud. Als je dus eigenaar van het nummer bent. Of als de eigenaar van het nummer akkoord is deze door je te laten overnemen. 


Eigenaar zou ik het niet noemen...