Hoi @Marc Vorst
Welkom op de community van KPN.
Om te beginnen, ondersteund KPN nog niet de E-sim voor een prepaid aansluiting.
Bij KPN prepaid wordt alleen een fysieke 3-in-1 simkaart verstrekt.
Bij welke abonnementen kan ik e-sim gebruiken?
Bij alle mobiele abonnementen van KPN, zowel mét toestel als Sim Only zolang het toestel geschikt is voor e-sim. Het is niet mogelijk bij data-only abonnementen of prepaid.
Kan het niet zijn dat jouw prepaid aansluiting niet bij Simyo loopt?
Want bij Simyo wordt de E-sim wel ondersteund voor Prepaid, maar bij KPN in elk geval (nog) niet.
Simyo is een dochteronderneming van KPN B.V., maar werkt wel volledig zelfstandig met een eigen klantenservice en hoofdkantoor.
Dus heb je jouw Prepaid (met E-sim) lopen bij Simyo, dan zul je daar deze vraag moeten stellen.
Maar in de meeste gevallen, verloopt het downloaden en activeren van de E-sim via de App van de provider.
Nee ik zit zeker niet bij Simyo.
ik had een sim-only abonnement bij KPN met een fysieke simkaart, dat toen om laten zetten voor een sim-only abonnement met esim en dat vervolgens vorig jaar naar prepaid met nummerbehoud via esim.
Nu ik een nieuwe telefoon heb lijkt een nieuwe esim dus niet mogelijk. Het lijkt er dus op dat ik een nieuw abonnement moet afsluiten met esim en dat vervolgens weer moet laten omzetten naar prepaid. Beetje omslachtig..
Hoi @Marc Vorst
Bedankt voor je reactie.
Je zou kunnen proberen, door de Mijn KPN App om je nieuwe smartphone te zetten, en te controleren of E-sim toch beschikbaar is.
Ga als volgt te werk:
- Installeer de Mijn KPN App op je nieuwe smartphone
- Log vervolgens in met je KPN ID gegevens
- Open de Mijn KPN App.
- En klik onderaan op producten
- Klik vervolgens op je prepaid 06-nummer
- Scrol naar beneden, en klik op simkaart
- Kies vervolgens voor simkaart vervangen of overzetten
- In het volgende scherm zie je direct, of een E-sim kaart aanvragen mogelijk is.
- Zo ja, dan kun je proberen hem aan te vragen.
Al acht ik de kans niet groot, dat die mogelijkheid wordt aangegeven.
Maar het is wel de procedure om een E-sim van de oude smartphone over te zetten naar een nieuwe smartphone.
Als het niet mogelijk is, ook omdat KPN de E-sim (nog) niet ondersteund voor Prepaid, zou je ook een fysieke simkaart voor je Prepaid aansluiting kunnen aanvragen.
Niemand zal tegen je zeggen, dat je opnieuw een sim only abonnement moet gaan aansluiten.
Daarnaast zit er geen verschil in werking, tussen een fysieke simkaart en de E-sim.
LET OP! een fysieke simkaart wordt uitsluitend naar een Nederlands adres gestuurd, dus niet naar een adres in het buitenland.
Je kunt hem ook ophalen in een KPN Winkel, mocht je een keer in Nederland zijn.
Bij omzetting van een abonnement met e-sim naar prepaid kun daardoor e-sim blijven gebruiken. Zolang je tenminste hetzelfde toestel houdt! Met een nieuwe telefoon kan je alleen verder met een plastic simkaart met prepaid.
Omdat kpn geen e-sim activeert met prepaid kan je dat dus niet meer gebruiken. Activeren op het nieuwe toestel kan dus niet.
Omdat je nu geen sms kunt ontvangen is een nieuwe simkaart alleen telefonisch aan te vragen. Deze gaat naar je Nederlandse adres waarop je de prepaid hebt geregistreerd. Maar mogelijk kan ie ook naar een door jou in het gesprek aan te geven Nederlands adres.
Kpn vanuit buitenland met iedere telefoon +3161200 1200 .