Skip to main content
Vraag

Hoe kan ik mijn PUKcode aanvragen, als ik niet in MijnKPN kan of gebeld kan worden?

• November 10, 2025
  • 6 reacties
  • 60 keer bekeken

Fenna H
Nieuwkomer
Forum|alt.badge.img

Goedemorgen, heb een KNP n daar ben ik de pukcode van kwijt. Kan hem niet opvragen want je kan niet in mijnkpn dankzij 2 trapsbeveiliging. Sturen een code naar de telefoon waar ik niet in kan.  En via de andere route zegt hij dat het geen correct Sim nummer is. Ik kan ook niet bij mijn factuur want dan moet ik kunnen inloggen op mijnkpn. Ik woon in het buitenland dus kan niet langs een KPN winkel. 

Wanneer ik dit aan de KPN chat vraag, zeggen ze dat ze kunnen bellen, maar dat kan natuurlijk niet want ik ben buitengesloten van mijn telefoon. Kan iemand van KPN me helpen? Of andere ideeen? 

6 reacties

Forum|alt.badge.img+9
  • Slimmerik
  • November 10, 2025

Fenna H
Nieuwkomer
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • November 10, 2025

Hi ​@Lvd91 , ja dat heb ik geprobeerd. Vreemd genoeg krijg ik dan de notificatie dan mijn simkaarnummer incorrect is, terwijl het wel het nummer is dat op mijn fysieke sim staat. Op mijn simkaart staat wel een kort nummer (8 cijfers), dus misschien is die verouderd? Ik heb de simkaart al lang. 

Forum|alt.badge.img+9
  • Slimmerik
  • November 10, 2025

Hi ​@Fenna H ,

Je kunt KPN bellen vanuit het buitenland via +316 1200 1200 , heb je een andere telefoon waarmee je dit kunt doen?

Ik hoop dat ze je kunnen helpen met de PUK code, laat je dat even weten? Anders zal een nieuwe SIM kaart de enige optie zijn ben ik bang :/

Wellicht kan een moderator ook iets voor je betekenen maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen. Zou je wel je profiel in kunnen vullen?🙂 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • November 10, 2025

Heb je de MijnKPN app nooit voorzien van de toegangscode van 5 cijfers? Die is uitgesloten van de 2FA. Dat is opzettelijk gedaan opdat je er op een mobiel juist altijd in kan dan. (zonder simkaart kan je de apps gebruiken via wifi).

Simkaarten ouder dan 2018 moeten sowieso omgewisseld. Die kunnen vaak niet overweg met het 4G (en 5G) netwerk.

Je krijgt meldingen via sms (als je toestel langer dan een week uitstaat mis je zo'n melding) om 'm om te wisselen. Na een tijdje gaan ze “uit”. Dan moet je wel.

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Goedenavond ​@Fenna H. Wat een vervelende situatie zeg. Ben je er uiteindelijk nog bij de pukcode gekomen? Je kan inderdaad de tip van Peter nog even volgen dat zou een route zijn die zou moeten werken.

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Hoi ​@Fenna H is het uiteindelijk nog gelukt. Ik was niet heel specifiek maar ik doelde op de MijnKPN App die je dan zou kunnen benaderen met jouw pincode. En anders toch nog even het formulier op onze site. Misschien zat er een fout in het ingevoerde simkaart nummer?