Skip to main content
Beantwoord

Hoe kan ik mijn pukcode opvragen?

• December 11, 2025
  • 1 reactie
  • 16 keer bekeken

Sytske Hoogterp
Nieuwkomer

Ik wil mijn pukcode opragen, maar kan niet inloggen omdat ik geen sms code kan ontvangen.

Ik kan dus niet inloggen op mijn KPN en kan ook niet bellen vanaf mijn telefoon. Het kaartje waar de simkaart in heeft gezeten kan ik niet vinden.

Beste antwoord door Noordzee

Hallo ​@Sytske Hoogterp ,

Wat is een pukcode?

De afkorting PUK staat voor ‘Personal Unlock Key’. Elke simkaart heeft een unieke pukcode.

Waar vind ik mijn pukcode?

Je kunt de pukcode op verschillende manieren vinden
- In MijnKPN onder ‘Beheer’ > ‘Simkaart’ > ‘Pukcode inzien’
- Op de kaart waar je de simkaart hebt uitgedrukt
- Via het formulier PUK-code opvragen
- Lukt het niet om via een van bovenstaande manieren jouw pukcode te achterhalen? Neem dan telefonisch contact met ons op via 0800 0402 (gratis). Lukt bellen niet, dan kan je ook met ons chatten. Kies op onze servicepagina een onderwerp en klik vervolgens op 'ik heb een andere vraag en wil graag contact hebben'. Je zult daarna een optie zien om een chat te starten.

bron: 

1 reactie

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • Antwoord
  • December 11, 2025

Hallo ​@Sytske Hoogterp ,

Wat is een pukcode?

De afkorting PUK staat voor ‘Personal Unlock Key’. Elke simkaart heeft een unieke pukcode.

Waar vind ik mijn pukcode?

Je kunt de pukcode op verschillende manieren vinden
- In MijnKPN onder ‘Beheer’ > ‘Simkaart’ > ‘Pukcode inzien’
- Op de kaart waar je de simkaart hebt uitgedrukt
- Via het formulier PUK-code opvragen
- Lukt het niet om via een van bovenstaande manieren jouw pukcode te achterhalen? Neem dan telefonisch contact met ons op via 0800 0402 (gratis). Lukt bellen niet, dan kan je ook met ons chatten. Kies op onze servicepagina een onderwerp en klik vervolgens op 'ik heb een andere vraag en wil graag contact hebben'. Je zult daarna een optie zien om een chat te starten.

bron: 

Â