Skip to main content

In de loop van vandaag (12-06) is mijn abonnement overgegaan naar KPN. 
 

Echter bevind ik mijzelf al een week (en de komende week ook nog) op Aruba. 
Sinds vanochtend (lokale tijd) ben ik telefonisch onbereikbaar sinds de simwissel van provider X naar KPN. 
 

Nu heb in gelezen dat er ook simkaarten op afstand geactiveerd kunnen worden alvorens deze met een Nederlandse zendmast in verbinding staan. Indien dit nog kan hoe kan ik dit realiseren?

 

Ik kijk uit naar jullie reactie. 
 

Hallo @L van Kessel voor een snelle(re) reactie s.v.p. even bellen met +31612001200

Succes.

 


Hallo @L van Kessel 

Heb je de simkaarten omgewisseld? Provider X eruit en de KPN simkaart erin (op de juiste manier)?
Houd rekening met het tijdverschil. De nummerovername door KPN vindt plaats tussen 11 en 16 uur Nederlandse tijd.

Een KPN moderator ziet nu dat jouw abonnement en bijbehorende simkaart actief is. Die heeft daar n.a.v. mijn vraag even naar gekeken m.b.v. de gegevens in jouw forumprofiel.


Hallo @L van Kessel voor een snelle(re) reactie s.v.p. even bellen met +31612001200

Succes.

 

Bellen lukt helaas niet vanwege het niet hebben van een verbinding. Muv WiFi. 


Hallo @L van Kessel 

Heb je de simkaarten omgewisseld? Provider X eruit en de KPN simkaart erin (op de juiste manier)?
Houd rekening met het tijdverschil. De nummerovername door KPN vindt plaats tussen 11 en 16 uur Nederlandse tijd.

Een KPN moderator ziet nu dat jouw abonnement en bijbehorende simkaart actief is. Die heeft daar n.a.v. mijn vraag even naar gekeken m.b.v. de gegevens in jouw forumprofiel.

Bedankt voor de reactie. 
 

Met het tijdsverschil heb ik rekening gehouden daar waar het hier 6uur vroeger is dan in Nederland. Abonnement bij provider X was al enige tijd uit de lucht toen ik de nieuwe sim (op juiste wijze)van KPN in het toestel had geplaatst. 
al merk ik nu tov voordat ik het bericht op het forum heb geplaatst dat er vaker wordt gevraagd om de pincode van mijn nieuwe simkaart in te voeren. Vervolgens wordt er naar verbinding gezocht maar gebeurd er niets. 
 

Het toestel heb ik aan/uit gezet. Simkaart erin eruit gedaan en daarna ook nog eens opnieuw aan en uit gezet helaas zonder positief resultaat. 


Wel moet ik er nu bij vermelden dat ik ondanks dat ik geen verbinding heb met een Arubaanse zendmast (dat had ik met de vorige provider nog wel). 
dat er bij de instellingen van mijn telefoon nu wel KPN staat. 


Hoi @L van Kessel, welkom hier. 

Ik heb even meegekeken. Ik zie dat jouw simkaart sinds 12-06 actief is. Deze werkt. Alleen heb je nog geen verbinding met een Arubaanse provider?

Ik zie zo geen blokkades of iets. Zou je de tips voor geen netwerk in het buitenland eens willen doornemen? Werkt het daarna?

 


Hoi @L van Kessel, welkom hier. 

Ik heb even meegekeken. Ik zie dat jouw simkaart sinds 12-06 actief is. Deze werkt. Alleen heb je nog geen verbinding met een Arubaanse provider?

Ik zie zo geen blokkades of iets. Zou je de tips voor geen netwerk in het buitenland eens willen doornemen? Werkt het daarna?

 

Bedankt voor je reactie. De instellingen doorgenomen en geprobeerd het automatisch selecteren van het netwerk uit te zetten maar op dat moment komt er steeds een melding (en ook op andere momenten) dat de simkaart niet is gevonden of dat ik opnieuw de simkaart moet ontgrendelen. 
Op het moment van ontgrendelen gebeurd er verder niets en krijg ik enkele momenten later weer de pop up dat ik de simkaart moet ontgrendelen of dat er geen Sim is gevonden. 
Deze loop blijft zich helaas voordoen.

 

Telefoon aan/uit zetten, simkaart in en uit plaatsten hierna ook nog meermaals geprobeerd  

 


Als ik het zo lees lijkt het toestel de sim niet goed te pakken. Heb je de mogelijkheid jouw simkaart in een ander toestel te testen? Kan je de simkaart dan wel aanmelden?