Skip to main content

Hallo,

Ik heb op dit moment een zakelijk abonnement bij Odido via mijn werkgever. Echter wil ik dit telefoonnummer graag meenemen naar een particulier abonnement bij KPN. Hoe moet ik dat doen en wat heb ik aan gegevens nodig van mijn werkgever?

Alvast bedankt!

Hoi @x_x_marjolein 

Welkom op het Forum van KPN.

Ik ga ervan uit, dat het particuliere mobiele abonnement bij KPN volledig op jouw naam komt te staan, zonder dat jouw werkgever daar nog iets mee van doen heeft.

In dat geval kun je via deze pagina , een mobiel abonnement (sim only) aanvragen op jouw eigen gegevens, dus je eigen adresgegevens, geboortedatum en je eigen legitimatie en bankrekening.
Bij het stukje nummerbehoud, vul je het 06-nummer in dat je vanaf Odido wil meenemen naar KPN, en selecteert daarbij dat het om een zakelijk 06-nummer gaat.
Daarna vervolg je de laatste stappen en controleert je gegevens en gaat akkoord met o.a. de algemene voorwaarden en drukt op bestellen.

Het is wel belangrijk, dat het zakelijk abonnement wel volledig contractsvrij moet zijn, en je een opzegtermijn hebt van 1 maand bij Odido, tenzij je kiest voor de snelle variant van nummerbehoud.
Vergeet daarnaast niet om nummerbehoud te bevestigen door middel van een sms, maar daarover krijg je automatisch bericht van KPN.

Als alles goed gaat, wordt dan het nu nog zakelijk 06-nummer overgezet naar jouw persoonlijke mobiele abonnement bij KPN.
En mocht er nog informatie nodig zijn vanuit jouw werkgever, dan hoor je dat vanzelf vanuit KPN via de e-mail, maar meestal is dat niet nodig.
Vul bij je aanvraag wel je eigen e-mailadres in, dus niet die van jouw werkgever.

Heb je nog vragen, dan hoor ik die graag van je.