Skip to main content

Goedemorgen,

 

Wij hebben een mobiel abonnement bij een andere provider waarover wij ontevreden zijn.

Hoe kunnen we dit nummer overzetten naar KPN met akkoord afkoop zodat we eerder het abonnement kunnen beëindigen bij de andere provider?

 

Met vriendelijke groet,

Erik

Hallo @Snidmeister , normaal gesproken sluit je bij de nieuwe provider een abo af via de overstapregeling met nummerbehoud.

Je oude provider zal gaan mekkeren dat je contract nog loopt en je zult inderdaad de nog niet-verstreken termijnen in 1 keer af moeten tikken met misschien een boete er bij, of het dat waard is????

 


Hallo @JanD ,

bedankt voor je snelle reactie, we gaan het proberen en dan zien we wel waar ze mee komen.

Als de bereikbaarheid verbetert is ons dat wel wat waard, we wachten het af.


Er zijn maar 3 mobiele netwerken in Nederland waar de providers gebruik van maken.

De hoofdnetten zijn:
KPN
Vodafone
T-mobile/Tele2 (gefuseerd, nu één net)

Welke overige providers op welk net huren heb ik op mijn site Breedbeeldweetjes staan.


En heb je T-Mobile moet je daar eerst je abonnement afkopen en om laten zetten naar Prepaid dan kun je nummer behoud bij KPN aanvragen.


Bedankt voor de reacties, belangrijke voorwaarde, gezien nieuwebouw woning en school is dat KPN VoWiFi ondersteunt, zonder Voice over Wifi is de bereikbaarheid binnen gewoon 0.

Daar kan in principe geen provider iets aan doen, alleen ondersteunen de grote 3 dit protocol wel, ik merk zelf dat ik thuis bijvoorbeeld gewoon zeer helder een gesprek kan voeren terwijl onze dochter volledig onbereikbaar is. We gaan zien hoe het verder zal lopen, maar ik hoop dat het vlot over te zetten is.


KPN ondersteunt VoWifi. Maar niet alle merken ondersteunen dat nog bij KPN. O.a. Nokia en Oneplus niet.

Welke provider heb je nu???


KPN ondersteunt VoWifi. Maar niet alle merken ondersteunen dat nog bij KPN. O.a. Nokia en Oneplus niet.

Welke provider heb je nu???

Momenteel Lebara, dit is ook via het KPN netwerk, maar zonder die ondersteuning, buiten is de dekking van het kpn netwerk prima grotendeels. Op sommige plekken niet, maar dit geldt voor de andere netwerken ook, dat is het nadeel van een gebied buitenaf.

Abonnementen met KPN of Vodafone (mijn eigen momenteel) hebben geen problemen om binnenshuis te bellen.


Aha. Heb je bij Lebara al geïnformeerd over voortijdig overstappen naar KPN met vermelding van de reden bij de Lebara helpdesk? (niet kunnen bellen binnenshuis en geen VoWifi bij hen)

https://mobile.lebara.com/nl/nl/contact-us