Skip to main content

Goede morgen .

ik ben onlangs met mijn telefoon abonnement overgestapt naar kpn (met nummerbehoud)

nu kreeg ik vrijdag een mail binnen , dat ik een sms’je moest sturen om mijn nummer behoud te bevestigen .

het probleem is , dat ik geen simkaart meer heb van Vodafone (e-sim van kpn aangevraagd)

Hoe kan ik nu bevestigen dat ik mijn nummer wil behouden ?

Waar is de Vodafone simkaart dan? Als het nummerbehoud nog bevestigd moet worden zou die simkaart nog actief moeten zijn.

Als het niet lukt om de sms te sturen, bel dan met KPN klantenservice op 0800-0402. Daar kan het ook bevestigd worden.


De simkaart was helemaal kapot , mijn telefoon herkende hem ook niet.

dus ik zit nu al n paar dagen zonder telefoon 😅

bellen naar kpn gaat dus niet 


Je kan met elke telefoon bellen. Leen even een telefoon. Bellen met 0800-0402 is gratis. 


Je kan met elke telefoon bellen. Leen even een telefoon. Bellen met 0800-0402 is gratis. 

Dankjewel ! Ga ik doen 


@Kimvdb88 Helaas kan KPN klantenservice jou niet helpen. Ze moeten zeker zijn dat je degene ben de beweert te zijn, en dat  kan alleen via Vodafone nummer gebeuren. Anders kan ieder een vreemde nummer overnemen en identiteitsfraude plegen. Met een identiteitsbewijs op een KPN winkel gaat het misschien.


Dat is een goeie opmerking. 

@Kimvdb88 in dat geval zou ik eerst langs gaan bij Vodafone om een vervangende simkaart te krijgen.


Ha @Kimvdb88, het is inderdaad mogelijk om even te bellen met ons via 0800-0402. Je kunt ook het klantnummer van Vodafone aan ons doorgeven, zodat we het nummerbehoud voor je in orde kunnen maken. 


@Marcia van KPN Lees ik goed? Om een Vodafone nummer te overnemen heb men alleen de nummer en klantennummer nodig? Zoals ik hier zag, hoe mensen onbedachtzaam de complete factuur met naam, telefoonnummer en klantennummer post, kan ik gelijk paar vreemde nummer overnemen en dan via SMS verificatie zijn hele digitale leven overnemen.


Ha @Kimvdb88, het is inderdaad mogelijk om even te bellen met ons via 0800-0402. Je kunt ook het klantnummer van Vodafone aan ons doorgeven, zodat we het nummerbehoud voor je in orde kunnen maken. 

Dankje , ik heb je een pb gestuurd 


Mee eens @TDN , mede daarom worden privégegevens meestal snel weggepoetst door de moderators, vaak gewaarschuwd door een alert forumlid.

Ik verwacht dat KPN meer privéinformatie over de abonnee moet delen met VF naast hun abonneenummer, wat alleen bekend is bij de klant.


Ha @Kimvdb88, het is inderdaad mogelijk om even te bellen met ons via 0800-0402. Je kunt ook het klantnummer van Vodafone aan ons doorgeven, zodat we het nummerbehoud voor je in orde kunnen maken. 

Dankje , ik heb je een pb gestuurd 

 

Hallo @Kimvdb88 heb je al met 0800-0402 gebeld? Dat is wat Marcia bedoelt.

Morgen weer om 08.00 uur bereikbaar. Via de Community kan het niet geregeld worden.


Ha @Kimvdb88, het is inderdaad mogelijk om even te bellen met ons via 0800-0402. Je kunt ook het klantnummer van Vodafone aan ons doorgeven, zodat we het nummerbehoud voor je in orde kunnen maken. 

Dankje , ik heb je een pb gestuurd 

 

Hallo @Kimvdb88 heb je al met 0800-0402 gebeld? Dat is wat Marcia bedoelt.

Morgen weer om 08.00 uur bereikbaar. Via de Community kan het niet geregeld worden.

Ja heb ik vandaag gedaan , was inderdaad een miscommunicatie . Dus telefonisch netjes afgehandeld 


Goed om te horen @Kimvdb88 . Bedankt voor de terugkoppeling.


@Marcia van KPN Lees ik goed? Om een Vodafone nummer te overnemen heb men alleen de nummer en klantennummer nodig? Zoals ik hier zag, hoe mensen onbedachtzaam de complete factuur met naam, telefoonnummer en klantennummer post, kan ik gelijk paar vreemde nummer overnemen en dan via SMS verificatie zijn hele digitale leven overnemen.

We zorgen ervoor dat het zo veilig mogelijk is. Er worden ook aanvullende vragen gesteld. We zorgen er te allen tijde voor dat de kans op fraude zo klein mogelijk is. 

 

Fijn om te lezen dat het gelukt is, Kim!


Reageer