Skip to main content
Beantwoord

Hoe kan ik sms meldingen / notificaties over mijn bundel uitzetten?

• June 30, 2025
  • 9 reacties
  • 165 keer bekeken

Jessica85
Topper
Forum|alt.badge.img

Goedenavond, 

Vanmiddag heb ik met jullie klantenservice gebeld en gevraagd naar het volgende: ik heb sinds kort een onbeperkt internet abonnement. Nu kreeg ik vanochtend ineens een notificatie dat ik 5 gb had gebruikt. Heel mooi, maar vind ik niet relevant omdat ik een onbeperkte bundel heb. Ik vroeg aan de medewerkster of ik of jullie dit kunnen uitschakelen. Zij heeft dit nagevraagd en kwam terug met het verhaal dat dit onmogelijk was. Ik kan mij dat niet voorstellen. Volgens mij moet zo'n melding uit te zetten zijn. Hetzij door mij of door jullie. 

Tevens vroeg ik haar ook om de sms notificatie uit te schakelen dat mijn nieuwe bundel start elke maand. Vind ik ook niet relevant. Ook hierop gaf zij aan dat dit niet schijnt te kunnen. 

Hopelijk kunnen jullie mij verder helpen. 

Groetjes Jessica 

Beste antwoord door Denise van KPN

Hi ​@Jessica85, het spijt me om te lezen dat mijn collega aan de telefoon je verkeerd geïnformeerd heeft. Het uitzetten van deze notificaties is namelijk wél mogelijk.

Dat je de sms aan het begin van de maand niet wilt ontvangen, kan ik snappen. Maar de sms die aangeeft hoeveel jij van je databundel hebt gebruikt, lijkt me wel handig. Ook als je Unlimited hebt, zoals ​@PeterG ook aangeeft. Met Unlimited heb je een daglimiet van 20 GB dat je onbeperkt kunt aanvullen met 2 GB bundels. Het lijkt mij wel handig om te weten hoe ver je in deze bundel bent, zodat je weet wanneer je een aanvullende bundel moet bestellen. Ja, je kan dit ook in MijnKPN controleren, maar een sms lijkt mij handiger. Als jij daar anders over denkt, is dat natuurlijk ook goed. Ik wil je dit alleen wel meegeven.

In ieder geval kan je de notificatie sms’jes uit laten zetten door mijn collega's van de klantenservice. Je kunt hiervoor een belafspraak maken, dat wij je terugbellen op een moment dat het jou goed uitkomt. Of je kan contact opnemen via een van onze social media kanalen (Instagram, Facebook of X).

9 reacties

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • June 30, 2025

Onbeperkt is niet helemaal onbeperkt…. Het is 20 GB per dag. Die je wel kan aanvullen met gratis extra bundels van 2 GB per stuk. Hoever je in je dagbundel bent lijkt mij wel prettig.

Tevens vroeg ik haar ook om de sms notificatie uit te schakelen dat mijn nieuwe bundel start elke maand. Vind ik ook niet relevant.

Mee eens. Met onbeperkt internet is het 20 GB per dag + evt. aanvullers. Dan is de nieuwe factuur/bundel-maand totaal niet relevant.

Ikzelf dénk dat de betreffende telefonist er een beetje naast zit. Mijns inziens moeten beide notificaties uitgezet kunnen worden.

INFO UIT naar 1266 zet smsjes bij grensoverschrijding uit. Misschien ook deze?

Jessica85
Topper
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • June 30, 2025

Hoi Peter,

Bedankt voor je reactie. Dat wist ik niet. Weer wat geleerd. Maar goed zojuist even getest wat jij zei via info uit. Ik krijg een bericht terug met de tekst: uw ingevoerde code is niet herkend. Probeer het nog een keer. Dus dat werkt niet....

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • June 30, 2025

Probeer eens INFO UIT te sms-en naar 1330.

Je krijgt een waarschuwing bij 25 % (dus 5 GB), 50 % (10 GB) en 75 % (15 GB). Van je dagbundel. Het is ook bij maandbundels.

Jessica85
Topper
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • June 30, 2025

Info in het buitenland? Hmm is dat wel de bedoeling?

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • June 30, 2025

Hmm. Dan zet je daar kennelijk alleen de sms-jes met “u bent nu in België” (of een ander land) uit.

En niet die bundelnotificaties.

Dáár zou je dan nogmaals even over moeten bellen morgen. Misschien dat je dan een iets meer ingevoerde persoon aan de telefoon krijgt. Of probeer het júist via facebook of X.com.

Het gratis nummer van kpn is 0800-0402 ( <- indien mobiel aantikken om te bellen)
Je kunt bellen van maandag t/m vrijdag van 08:00 tot 18:00 uur
en op zaterdag van 08:00 tot 17:00 uur
Zon- en feestdagen gesloten.
Of plan een terugbelverzoek.
Storingen, blokkeren sim zijn 24/7 te melden.
Je kunt ook contact opnemen via Facebook en X.

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Hi ​@Jessica85, het spijt me om te lezen dat mijn collega aan de telefoon je verkeerd geïnformeerd heeft. Het uitzetten van deze notificaties is namelijk wél mogelijk.

Dat je de sms aan het begin van de maand niet wilt ontvangen, kan ik snappen. Maar de sms die aangeeft hoeveel jij van je databundel hebt gebruikt, lijkt me wel handig. Ook als je Unlimited hebt, zoals ​@PeterG ook aangeeft. Met Unlimited heb je een daglimiet van 20 GB dat je onbeperkt kunt aanvullen met 2 GB bundels. Het lijkt mij wel handig om te weten hoe ver je in deze bundel bent, zodat je weet wanneer je een aanvullende bundel moet bestellen. Ja, je kan dit ook in MijnKPN controleren, maar een sms lijkt mij handiger. Als jij daar anders over denkt, is dat natuurlijk ook goed. Ik wil je dit alleen wel meegeven.

In ieder geval kan je de notificatie sms’jes uit laten zetten door mijn collega's van de klantenservice. Je kunt hiervoor een belafspraak maken, dat wij je terugbellen op een moment dat het jou goed uitkomt. Of je kan contact opnemen via een van onze social media kanalen (Instagram, Facebook of X).

Jessica85
Topper
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • July 3, 2025

Beste Denise,

Ik heb zojuist opnieuw met de klantenservice gesproken en opnieuw wordt er tegen mij gezegd dat het niet mogelijk is. Ik heb letterlijk voorgelezen wat je hierboven hebt geschreven maar ze blijft volhouden dat het niet kan. Hoe lossen we dit op? 

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Jammer om te lezen dat mijn collega aan de telefoon je niet verder heeft kunnen helpen. Ik weet namelijk 100% zeker dat wat jij wilt, wel degelijk kan. Waar je geloof ik inmiddels zelf ook achter bent. Ik zie namelijk dat er ook een klacht is aangemaakt en dat deze al weer is opgelost door een collega die de notificatie alsnog heeft uitgezet.

Mocht ik je nog ergens anders mee kunnen helpen, laat het gerust weten.

Jessica85
Topper
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • July 3, 2025

Klopt Denise! Dank voor je reactie. Het is idd spijtig dat er collega's werkzaam zijn die niet van deze dingen op de hoogte zijn en dat ook heel stellig over kunnen brengen. Maar goed voor mij is het opgelost gelukkig. 

Bedankt!