Skip to main content

Ik wil graag sms mogelijkheid op mijn mobiel uitzetten, hoe kan dit?

Hallo ​@Joeyservaas ,

Dat kan alleen de klantenservice voor jou uitzetten. 

Maak daarvoor online een terugbelafspraak (rechtsonder op de pagina) en je wordt teruggebeld op een moment dat jou uitkomt.

Je kunt KPN ook een bericht sturen via social media. Je vindt KPN op Facebook en X. Stuur je vraag via een privébericht en je krijgt zo snel mogelijk reactie.

Meer opties vind je hier:

Let op: dan kun je ook geen gebruik meer maken van SMS verificatie.

O.a. van Digid. En ik geloof dat ook KPN ID daar gebruik van maakt. 

SMS levert nog altijd de beste privacy om berichten te sturen. Voor berichten met gevoelige informatie gebruik ik altijd SMS in plaats van Whatsapp of een andere dienst.

Beste ​@PeterG , KPN ID maakt er alleen gebruik van als je 2FA geactiveerd hebt.

Idem dito bij DigiD.

Oh ik dacht dat je sms controle niet uit kunt zetten bij DigiD. Tenzij je de app gebruikt. ​@JanD 

Maar uit deze pagina haal ik dat alleen nm/ww ook mogelijk is.

Maar bij bijvoorbeeld overheidsdiensten is het verplicht om sms controle of de app te gebruiken.

https://www.digid.nl/inlogmethodes

SMS levert nog altijd de beste privacy om berichten te sturen. Voor berichten met gevoelige informatie gebruik ik altijd SMS in plaats van Whatsapp of een andere dienst.

Dan gebruikt je het heel verkeerd. SMS is in plain tekst is de onveiligste manier om bericht te sturen. SMS verificatie kan makkelijk door een malware op jouw telefoon gelezen worden en gelijk gebruikt. Dat is de reden dat SMS als TAN voor online banking allang niet meer mogelijk is. Ook buiten je telefoon kan SMS makkelijk onderscheppen door Man-in-Middle attack, denk maar b.v. aan de IMSI-catcher van inlichtingsdiensten om telefoonmasten na te bootsen, soortgelijke apparaten kan je ook via duistere kanalen kopen.

Whatapp, Signal of Telegram gebruiken end-2-end versleuteling en maakt het meelezen onmogelijk, zelfs voor de diensten niet (zonder backdoor of generaal sleutel).

@Joeyservaas Je kan ook zonder klantenservice SMS deactiveren. Ga naar instelling → App toestemming en deactiveer alle SMS toestemming (inclusieve systeem-diensten). De SMS komen nog steeds maar wordt niet gelezen tot de geheugen vol is (SIM-kaart of telefoon)

De klantenservice kan ook alleen uitgaande SMS uitzetten. Daarom nog steeds het advies om dit te regelen via de klantenservice: 

Hallo ​@Joeyservaas ,

Maak daarvoor online een terugbelafspraak (rechtsonder op de pagina) en je wordt teruggebeld op een moment dat jou uitkomt.

Je kunt KPN ook een bericht sturen via social media. Je vindt KPN op Facebook en X. Stuur je vraag via een privébericht en je krijgt zo snel mogelijk reactie.

De klantenservice kan ook alleen uitgaande SMS uitzetten. 

Zonder SMS toestemming voor Apps kan je ook geen SMS verzenden.

Oh ik dacht dat je sms controle niet uit kunt zetten bij DigiD. Tenzij je de app gebruikt. ​@JanD 

Maar uit deze pagina haal ik dat alleen nm/ww ook mogelijk is.

Maar bij bijvoorbeeld overheidsdiensten is het verplicht om sms controle of de app te gebruiken.

https://www.digid.nl/inlogmethodes

Beste ​@PeterG 2FA staat standaard niet aan bij DigiD, dat is iets anders dan niet uit kunnen zetten.

De klantenservice kan ook alleen uitgaande SMS uitzetten. 

De vraag gaat niet specifiek voor SMS vanwege een app, maar voor het totaal uitzetten van de mogelijkheid voor SMS. 

De vraag gaat niet specifiek voor SMS vanwege een app, maar voor het totaal uitzetten van de mogelijkheid voor SMS. 

Waar lees je het?

Ik wil graag sms mogelijkheid op mijn mobiel uitzetten, hoe kan dit?

Hallo ​@Joeyservaas, is het inmiddels gelukt om sms uit te zetten? 

@JanD 

Whatapp, Signal of Telegram gebruiken end-2-end versleuteling en maakt het meelezen onmogelijk, zelfs voor de diensten niet (zonder backdoor of generaal sleutel).

Telegram gebruikt alleen end2end versleuteling in / met secret chats, gewone chats zijn niet versleuteld

@JanD 

Telegram gebruikt alleen end2end versleuteling in / met secret chats, gewone chats zijn niet versleuteld

Beste ​@Dutchie61 ik denk daj je antwoord gericht is aan ​@TDN 

Sorry, moet idd ​@TDN zijn

​Telegram gebruikt alleen end2end versleuteling in / met secret chats, gewone chats zijn niet versleuteld

Het is ook onnodig zulke chats "wanneer is eten klaar?” te versleutelen. Wanneer privacy of geheimhouding belangrijk is, kan men gebruiken, dat is bedoeling voor versleutelde chats.

Hallo ​@Joeyservaas ,

@Joeyservaas 

Heb je inmiddels contact gehad met de klantenservice? Is het uitzetten geregeld? 

Reageer