Skip to main content

Goedendag, 

 

ik zie dat er meerdere topics bestaan over dit probleem. 
En ook ik ervaar hetzelfde. 
ik ben op dit moment voor een paar maanden aan het werk in Sint Maarten. 
ik heb begrepen dat ik mijn Nederlandse abonnement kan gebruiken op het Franse deel. 
tot 2 keer toe betaal ik nu al €60 extra omdat ik blijkbaar op een ander netwerk heb gezeten zonder dat ik hiervan op de hoogte was d.m.v. een sms. Ik kreeg de sms op het moment dat ik eroverheen ging en het niet meer kon veranderen. 
ik kon dit dus ook niet weten maar betaal er nu wel flink voor. 

Hoe voorkom ik dat dit nog een keer gebeurd?
 

Hallo @Jenny83 

 

Om extra kosten te voorkomen kan je de beschermingslimiet aanzetten:

Beschermingslimiet aanpassen

Wil je de beschermingslimiet verlagen naar 0 euro, dan kan dat: SMS bescherming aan naar 1266

Je zet hiermee de limiet op 0,- en je kunt dan dus geen gebruik maken van mobiel internet buiten de EU, totdat je de limiet zelf weer aan zet (bescherming uit naar 1266) of een voordelige Extra buitenlandbundel activeert. 

 

Bron:

 

 

Mocht je toch voor het Nederlandse deel een databundel willen aanschaffen:

Nederlandse Antillen

Nederlandse Antillen

4 GB voor 24,99, sms NEA 4 AAN naar 1266
6 GB voor 34,99, sms NEA 6 AAN naar 1266

  • De bundels zijn 31 dagen geldig
  • Je kunt de bundels stapelen
  • De bundels kunnen alleen gebruikt worden voor data
  • Je krijgt bericht als je 50%, 75% en 100% van je bundel hebt gebruikt
  • Je kunt geen data delen

Let op: dit is een data only bundel. Voor dit land hebben we geen bel & sms bundel. Zijn je MB's uit je Extra Bundel op? Dan wordt je internet gestopt, je kunt weer een nieuwe bundel aanvragen.

Bellen en sms

Bellen en sms'en betaal je per minuut of per sms.

Ik ben in de Nederlandse Antillen
Je bent in de Nederlandse Antillen en belt of sms't naar iemand in Nederland of land in de tariefregio 'Voordeelland buiten de EU'.

  • Bellen: € 1,00 / min
  • Gebeld worden: € 0,50 / min
  • Sms versturen: € 0,30 / sms
  • Sms ontvangen: gratis
  • Internet: € 2,50 / MB (kosten zonder databundel)

Ik bel of sms van Nederland naar de Nederlandse Antillen
Je bent in Nederland en je belt of sms't naar een nummer uit de Nederlandse Antillen.

Bellen: € 0,30 / min
Sms versturen: € 0,30 / sms

 

Bron: https://www.kpn.com/mobiel-abonnement/bundels/buitenland.htm


Hoi, 

 

bedankt, dat lijkt een goede oplossing idd 

ik hoop dat de extra kosten vergoed gaan worden. 
 

weet jij dan ook hoe ik sms kan ontvangen in Sint Maarten. 
 


@Jenny83 Als je nu geen SMS kan ontvangen dan zou je handmatig een andere provider kunnen kiezen, vaak werkt het dan wel.
Hoe je dat instelt voor een iPhone of Android mobiel kan je in hetzelfde kennisbank artikel vinden.


Op het Franse deel neem ik aan? 


Op het Franse deel neem ik aan? 

Als het ontvangen van SMS daar niet werkt dan ja.


Bedankt!

 

ik zal nog even wachten op een reactie van KPN over de kosten die al gemaakt zijn 


@Kpn gaan jullie hier naar kijken?


Ik ben niet 'van' kpn. Maar kan je nu al vertellen dat de buiten bundel kosten van € 60,50 per maand niet vergoed worden. Deze moet kpn namelijk vrijwel geheel afdragen aan de buitenlandse provider.

Er worden ook geen uitzonderingen gemaakt, want dan…

Verzoek is keer op keer afgewezen. 

Geniet van het mooie eiland!


@Jenny83 heeft geen SMS ontvangen toen ze op een netwerk terecht kwam waar ze geen bundel voor heeft maar pas op het moment van de kostenoverschrijding, een KPN medewerker zou eerst even moet eerst nakijken of die 1ste SMS’jes überhaupt verstuurt zijn, als ze niet verstuurd zijn dan vergoeden ze die kosten wel (heb ik al diverse keren gelezen op het forum)  @PeterG 

Zie ook bijvoorbeeld in dit topic:

​Antwoord van moderator Jasper:

Dank je voor de gegevens@Weregonzo, ik zie inderdaad dat er op 7 mei en op 11 mei kosten zijn gemaakt doordat je verbonden bent geweest met een netwerk van Sint-Maarten. Ik kan niet zien welk netwerk of wat er toen gebruikt is, alleen dat er iets is gebruikt. 

Je hoort dan inderdaad een sms'je te krijgen, zoals ik in mijn vorige bericht ook noemde. Zo te zien zijn die niet gestuurd in dit geval, waardoor je er niet van op de hoogte was. 

Wat je kunt doen om verdere kosten te voorkomen (als je daar nog bent) is handmatig kiezen voor een netwerk uit Saint Martin. Dan blijft jouw toestel daarmee proberen te verbinden, ook als er andere sterkere (en in dit geval mogelijk duurdere) netwerken in de buurt zijn. 

Ik heb hierbij ook een vergoeding voor je aangemaakt, doordat je de notificatie sms niet had gekregen was je hiervan niet op de hoogte en zijn deze kosten niet terecht. Dit wordt de volgende factuur in mindering gebracht.


Beste @Jenny83, welkom! Ik zie dat GeSp je goed geïnformeerd heeft over de mogelijkheden! Voor wat betreft de kosten: neem even contact op met mijn collega's via +31612001200 óf via Facebook/X. Dan kunnen zij met je kijken naar het niet ontvangen hebben van de sms en de kosten die daarna wel zijn gemaakt. 


Bedankt Marcia, 

 

ik ben op dit moment niet in de gelegenheid om naar Nederlandse nummers te bellen. 
als het goed is kunnen jullie dit van afstand bekijken toch? 
 

Groetjes Jenny 


Excuses voor de late reactie! Marcia is afwezig dus ik neem het even over.

Als bellen niet lukt, dan kun je het beste via Facebook of X contact opnemen. 🙂 Hopelijk is het dan snel duidelijk! 


Reageer