Skip to main content
Antwoord

Hoe kom ik van ongewenste bellers af?

• June 4, 2025
  • 7 reacties
  • 130 keer bekeken

L.S.

Wilt u mij adviseren hoe ik ongewenste telefoonoproepen kan wegdrukken.
Ik heb op mijn mobiel enkele nummers in de 'reject-list' gezet
maar desondanks wordt ik daarvan welhaast elke dag lastig gevallen. Soms meermalen per dag.

Al een geruime tijd ben ik zeer slechthorend en al mijn familie, kennissen en vrienden
weten dit en zullen mij niet bellen. Alleen communcatie via SMS dus.
De nummers die mij lastig vallen zijn

+31 232044618
+31 202090720

Ik vertrouw deze nummers niet en verdenk dat het spam is.
Is er een andere manier om deze te onderdrukken ?
Kan KPN iets voor mij instellen ?

Admin: Mobiel nummer verwijderd i.v.m. privacy

Beste antwoord door Denise van KPN

Wat vervelend dat je telefonisch wordt lastig gevallen, ​@Frank1946. Ik kan me heel goed voorstellen dat je hier niet op zit te wachten. De community geeft een aantal goede tips, misschien heb je daar iets aan:

Je kunt je telefoon (Android) op "Niet storen" zetten. Vervolgens kun je instellen dat alleen nummers die in je telefoonboek staan je wel mogen bellen. 

Op een Android kun je individuele nummers blokkeren. Die kunnen je dan niet meer bellen. Ze krijgen dan een bezettoon.

Vanuit de lijst recente oproepen. Klik nummer aan, dan op (i), daarna onderaan op [🚫 blokkeren].

Heb je 'm niet (meer) in recente oproepen, dan nummer toevoegen aan contacten en daar blokkeren.

7 reacties

• June 4, 2025

Je kunt je telefoon (Android) op "Niet storen" zetten. Vervolgens kun je instellen dat alleen nummers die in je telefoonboek staan je wel mogen bellen. 

• June 4, 2025

Beide nummers zijn bij aanbieder “Destiny White Label Services B.V.”.
Dat is een club die als doel heeft om mensen iets aan te smeren (voor zo ver ik weet).
Psja . . .

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • June 4, 2025

Op een Android kun je individuele nummers blokkeren. Die kunnen je dan niet meer bellen. Ze krijgen dan een bezettoon.

Vanuit de lijst recente oproepen. Klik nummer aan, dan op (i), daarna onderaan op [🚫 blokkeren].

Heb je 'm niet (meer) in recente oproepen, dan nummer toevoegen aan contacten en daar blokkeren.

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Wat vervelend dat je telefonisch wordt lastig gevallen, ​@Frank1946. Ik kan me heel goed voorstellen dat je hier niet op zit te wachten. De community geeft een aantal goede tips, misschien heb je daar iets aan:

• Auteur
  • Deelnemer
  • October 9, 2025

Mijn dank aan Marlon92 PeterG en KeesYagi.

sorry mensen dat ik nu pas doorkreeg waar ik jullie antwoord kon vinden.

Ik wordt niet meer gebeld door de genoemde nummers (vanzelf opgedroogd ?)

mvg Frank1946

• October 9, 2025

Heel fijn (vind ik) dat je er nog even op terug komt hier, te vaak blijven de goedbedoelde schrijvers hier onwetend over het verdere verloop.

Nu is dat in dit geval nog steeds zo want er is niets gedaan om dit probleem op te lossen.
Maar ja, dat is niet aan kpn om dat te doen, dat is iets voor de wetgever en dan kan het zijn dat er niet gehandhaafd wordt, door “begrijpelijke” oorzaak, geen prioriteit.

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

Gelukkig zijn de ongewenste telefoontje "opgedroogd" ​@Frank1946. Zelf werd ik van de week ook weer meerdere malen ongewent benadrd, met zelfs door een computerstem ingesproken voicemail berichten.