Skip to main content

Ik heb mijn krediet voor tel. toestel afbetaald ivm afsluiten hypotheek.

Nou heb ik gebeld met kpn met de vraag of ik hier een bewijs van kan krijgen.

Kpn geeft geen bewijs af, ik moet wachten tot ik mijn eerste factuur weer krijg waarop deze betaling staat vermeld en dat ik geen krediet meer heb.

Het is toch belachelijk dat je niet gewoon direct een bewijs van afbetaling krijgt maar nog een aantal weken moet wachten?

De grote vraag is of de hypotheekverstrekker akkoord gaat met zo'n bewijs. Er vindt altijd een bkrtoetsing plaats en zolang daar staat dat je nog een krediet hebt zal het lastig worden. Die bkrregisteatie verdwijnt vrij snel na de aflossing van het krediet maar reken maar op een paar weken. 

Beste @Jeroen8619, welkom! Ik begrijp dat je wel een bevestiging van de betaling ontvangt binnen vijf werkdagen. Heb je die wel gekregen? Je krijgt verder inderdaad geen tussentijdse factuur. Mocht je ook geen bevestiging van de betaling hebben gekregen, bel dan even opnieuw met 0800-0402 voor Hulp bij factuurvragen. Mijn collega's kunnen dit dan verder uitzoeken. Succes verder met de hypotheekaanvraag en, indien van toepassing, met de verhuizing!

Goedemiddag! Ik kan helemaal niets met die bevestiging betaling.

Daar staat alleen bevestiging betaling op maar verder helemaal niets, hier heeft een hypotheker niets aan.

Ik moet wachten tot ik m'n eerst volgende factuur van jullie krijg. Wat te lang duurt!

Hierdoor kom ik mogelijk in de problemen

Echt belachelijk dat jullie niet de moeite nemen om hier direct een fatsoenlijke factuur van door te sturen. 

Ik kan me voorstellen dat je dit zo snel mogelijk wilt! Helaas kan ik dit niet voor je regelen 😞. Wellicht dat de terugkoppeling van KPN richting de BKR sneller is dan de factuur. Je zou dit daar nog eens na kunnen vragen, of de registratie inmiddels verwijderd is. 

Reageer