Skip to main content
Beantwoord

Hoe kunnen de kosten oplopen in Curaçao als ik niet meer bel?

• July 17, 2025
  • 4 reacties
  • 66 keer bekeken

Ik heb behoorlijk wat bekisten op Curacaou gemaakt. Sinds gisteren heb ik niet meer gebeld maar toch gaat de rekening omhoog. Hoe kan dit? 

Beste antwoord door Noordzee

Hallo ​@Nicoletimmermans ,

Dan maak je kennelijk gebruik van data via het mobiele netwerk. Oftewel mobiel internet. Wil je dat niet? Zet dan de optie "Mobiel netwerk" uit.  

Meer informatie over het verbruik van mobiel internet in het buitenland: 

4 reacties

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • Antwoord
  • July 17, 2025

Hallo ​@Nicoletimmermans ,

Dan maak je kennelijk gebruik van data via het mobiele netwerk. Oftewel mobiel internet. Wil je dat niet? Zet dan de optie "Mobiel netwerk" uit.  

Meer informatie over het verbruik van mobiel internet in het buitenland: 

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

Hoi ​@Nicoletimmermans. Wat vervelend dat je belkosten blijven oplopen, terwijl je niet meer belt. Ik snap dat dit verwarrend is.

Gelukkig heeft ​@Noordzee hierboven al een goed antwoord gegeven, bedankt daarvoor! Waarschijnlijk heb je zonder het te merken toch mobiel internet gebruikt. Ook als je zelf geen apps opent of internet gebruikt, kunnen sommige apps op de achtergrond verbinding maken. Dit kost data, en buiten de EU kan dat snel extra geld kosten.

• Helper
  • August 10, 2025

Als ik zo vrij mag zijn zijdelings in te voegen,  ik heb nog wel wat vragen, als ik dit lees:

Beschermingslimiet aanpassen

Wil je de beschermingslimiet verlagen naar 0 euro, dan kan dat: SMS bescherming aan naar 1266

Je zet hiermee de limiet op 0,- en je kunt dan dus geen gebruik maken van mobiel internet buiten de EU, totdat je de limiet zelf weer aan zet (bescherming uit naar 1266) of een voordelige Extra buitenlandbundel activeert. 

Is het woord aan niet verkeerd gekozen, zou hier niet beter voor hoger of lager kunnen worden gekozen, de limiet stond inmmers al aan, maar is aangepast.

nog een vraag, als ik naar 1266 bescherming aan sms en vervolgens een buitenlandbundel koop, en de buitenlandbundel is op, dan staat de bescherming nog steeds aan neem ik aan?

Ik ga vrijdag vliegen, kan ik dan nu al een buitenlandbundel kopen, blijf ik dan nog die 4,5 dag gewoon internetten vanuit mn eigen reguliere bundel, en pas als ik in curacao en uit het vliegtuig stap automatisch de buitenlandbundel gebruik?

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • August 10, 2025

nog een vraag, als ik naar 1266 bescherming aan sms en vervolgens een buitenlandbundel koop, en de buitenlandbundel is op, dan staat de bescherming nog steeds aan neem ik aan?

Ja ​@01718 . Bescherming staat dan voortaan op 0. Ook bij volgende factuur maanden. 

Ik ga vrijdag vliegen, kan ik dan nu al een buitenlandbundel kopen, blijf ik dan nog die 4,5 dag gewoon internetten vanuit mn eigen reguliere bundel, en pas als ik in curacao en uit het vliegtuig stap automatisch de buitenlandbundel gebruik?

De bundels zijn maximaal 1 maand geldig. Zou ik sowieso pas hooguit 1 dag tevoren nemen. Al haal je vaak die 30/31 dagen toch niet. Bundel is vaak eerder op.

Met vliegen beschermd 'Bescherming aan' je ook tegen de kosten in de lucht via het 'maritieme' netwerk.