Skip to main content

Hoe kunnen mijn kinderen hun verbruik inzien zonder toegang tot mijn MijnKPN account?

• May 6, 2026
  • 2 reacties
  • 25 keer bekeken

In de KPN app kan ik voor elk mobiel abonnement zien hoeveel data gebruikt/nog beschikbaar is, dus ook voor de abonnementen van mijn kinderen. Dat is fijn. Zelf kunnen zij dit helaas niet zien. (want mijn account/password deel ik uiteraard niet met ze en ik leer ze hun accounts/paswords zelf ook geheim te houden/niet met anderen te delen)

Is er een mogelijkheid voor een read-only account of andere oplossing zodat kinderen met een mobiel de kpn app kunnen installeren en zelf kunnen zien hoeveel data ze verbruikt hebben/nog hebben zonder alle mogelijkheden die hun (betalende) ouders hebben in de kpn app?

2 reacties

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Hoi ​@A user 

Welkom op de community van KPN.

Ik ga ervan uit dat jouw kinderen een Kids of Teens sim only hebben van KPN, waarvan jij als ouder in de Mijn KPN app kunt checken hoeveel data er nog over is.

Er bestaat helaas maar één Mijn KPN app, de app die jij nu al in gebruik hebt op jouw smartphone.
Een speciale app waarin je alleen het verbruik kunt zien, en wat er nog over is van de maandelijkse data bundel bestaat helaas niet.

Er bestaat dus geen speciale Mijn KPN app voor kinderen die een Kids of Teens abonnement hebben, waarin ze alleen het verbruik en de hoeveel beschikbare data kunnen zien.

Alles verloopt dus via de huidige Mijn KPN app, die jij al in gebruik hebt, met alle mogelijkheden om zaken aan te passen of te wijzigen.

Dus je kinderen zouden de huidige stand van hun data, helaas aan jouw moeten vragen.
Al is het idee om een speciale Mijn KPN app voor kinderen, zonder dat zei zaken kunnen aanpassen of wijzigen, wel een goed idee!

Maar of KPN daar iets mee gaat doen, kan niemand jouw vertellen.
Een (mee lezende) moderator kan het wel als feedback doorspelen naar een achterliggende afdeling binnen KPN.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • May 6, 2026

Ze kunnen in hun eigen toestel hun eigen bundel instellen onder Gegevens verbruik (verbindingen).

Eventuele GB's die ze van jou krijgen worden daar niet automatisch verwerkt.