Skip to main content
Beantwoord

Hoe laat wordt een nummer overgezet bij overstap?

• June 4, 2026
  • 9 reacties
  • 69 keer bekeken

Jelle van Damme
Topper

Goedemorgen.

Vanaf hoelaat wordt mijn nummer overgezet van KPN, naar Lebara, de porteeringsdatum is vandaag.

Is het al een mogelijkheid dat het voor 11:30 gedaan is? (Gaat om het nummer van mijn oma, mijne gaat 9 juni over van KPN naar Lebara)

M.v.g Jelle

Beste antwoord door Jelle van Damme

Jahoor alles is goed gekomen, me oma haar nummer is succsesvol overgezet. De mijne wordt 9 juni overgezet naar Lebara,

9 reacties

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • June 4, 2026

Uit mijn ervaring is dat dat in de ochtend gebeurd. Bij mij vond de portering ooit plaats rond een uur of 10 á 11 uur. 

Jelle van Damme
Topper

Ah oke. Hun zeggen dat het om 12 uur gebeurt, maar hoelang duurt het meestal als ze om 12:00 beginnen?

• Wijsgeer
  • June 4, 2026

Als het goed is krijg je een SMSje en ook een e-mail van porteren.nl dat de boel is geactiveerd. Bij mij was het rond 10.00 ‘s ochtends.

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Hoi Jelle! Het tijdstip van porteren varieert inderdaad wel eens maar wordt per sms bevestigd. Is alles goed gekomen met de portering?

Jelle van Damme
Topper

Jahoor alles is goed gekomen, me oma haar nummer is succsesvol overgezet. De mijne wordt 9 juni overgezet naar Lebara,

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Wat fijn Jelle! Mooi dat het gelukt is. Als ik nog iets kan doen laat het dan weten!

Jelle van Damme
Topper

Ik ga over naar Lebara, maar waarom kunnen hun zo goedkoop zijn? Ze draaien op het netwerk van jullie.

• Wijsgeer
  • June 8, 2026

Lebara heeft lagere internetsnelheden (75 of 150 Mbps) dan KPN. Op unlimited50 (50Mbps) na zijn bij KPN de snelheden minimaal 300Mbps of hoger.

Daarnaast heb ik weleens gelezen dat bij drukte op het mobiele netwerk de echte KPN abonnees voorgaan t.o.v. andere providers op het KPN netwerk. Of dat waar is weet ik niet zeker.

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Er spelen veel factoren een rol daarin Jelle en een exact antwoord daarop kan ik niet geven. Het ligt aan de invulling van het abonnement.