Skip to main content

Hoe kun je je meldtekst inspreken bij VoiceMail op je vaste telefoon?

Of kan dat helemaal niet?

2e vraag:

als je je vaste telefoon doorschakelt naar een mobiel nummer, is dat dan kosteloos?

 

Admin: eigen topic voor je bericht aangemaakt

Hi racinfo, welkom op het forum. 

Een persoonlijk bericht inspreken doe je als volgt. Bel thuis vanaf je/jouw vaste telefoon naar: 0842-333. Kies in het hoofdmenu optie 1 voor welkomstbegroetingen. Nadat je jouw huidige begroeting heb gehoord kun je kiezen om een persoonlijke welkomstbegroeting, een naam begroeting of nummerbegroeting in te stellen.

Heb je gekozen om een persoonlijke welkomstbegroeting in te stellen? Kies na het inspreken van een persoonlijke welkomstbegroeting optie 2 om de begroeting te activeren. Mocht je de ingesproken begroeting eerst willen beluisteren, kies dan optie 1 na het inspreken.

Het doorschakelen is helaas niet gratis, je betaalt dan de normale gesprekskosten. 

Weet je zo voldoende? Anders hoor ik het graag van je. 


Dat is vrij duidelijk, na opgeven pinkode sprak ik onder opte -3- mijn persoonlijke tekst in. Is nu ook de voicemail meteen geactiveerd?

Ik vergat namelijk na inspreken boodschap toets -2- in te drukken. Kan dat alsnog indien ik dat nummer opnieuw bel? Hoe?


Dit kan zeker opnieuw worden gedaan. Of het actief is zou je even moeten testen door het nummer te bellen, dat kan ik helaas niet zien vanaf hier.


Getest, het welkoms gesprek schakelt in na circa 6 rings;  erg lang als je het mij vraagt. Tevens ingesteld dat er niet ingesproken kan worden maar dat werkt dus (nog) niet want na de welkoms boodschap hoor je een piepje en het bandje (?) schijnt op te nemen want na enige tijd klinkt er weer een piep.

Vraagje kan het aantal rings verkleind worden naar bijvoorbeeld 2x? Of eventueel direct na de 1e ring al de welkoms boodschap weergeven?

@Alex_P  ik ben wel lastig vind je niet? ;-)

 


Het aantal rings kan alleen ingesteld via MijnKPN. 1 X tot 10 X.

En beller geen boodschap kunnen inspreken i.c.m. EIGEN meldtekst kan niet.


Dankje Peter, dus rings instellen bij MijnKPN, we gaan er eens kijken.

Edit Aantal rings instellen niet gevonden.


 

@Alex_P  ik ben wel lastig vind je niet? ;-)

 

Absoluut niet! :wink:


Edit Aantal rings instellen niet gevonden.

Producten → Thuis → Abonnementsgegevens: Informatie & Instellingen → telefoonnummer → Waarnaar wilt u doorschakelen ; Doorschakelen na …..

Daarna nog onderaan dat scherm op de blauwe button "wijzigingen opslaan” aanklikken!


@PeterG , ik kom er zojuist achter, indien je in MijnKPN voor de optie voicemail kiest dat er dan geen enkele ring bij gebeld worden hoorbaar is. Ik had hem in de 1e optie staan waardoor hij dus nog wel hier thuis rinkelde.

Gelukkig komen we er met elkaar weer helemaal uit. Helaas is mijn vrouw onlangs overleden en wordt de vaste telefoon haast niet meer gebruikt maar uitsluitend de gsm’s.Bedankt, ook @Alex_P  voor alle hulp, alles is nu geheel naar wens.


Hmm, ik zie nu net dat je bij kiezen ‘doorschakelen naar voicemail’ niet meer de mogelijkheid hebt de tijd (aantal belsignalen) in te stellen. Dit was wel zo. Maar er is wel meer handigheid gesloopt met de nieuwe MijnKPN omgeving die we sinds enkele weken hebben.

Ik neem aan dat bij doorschakelen naar voicemail nu wel gewoon de standaard tijd (van 20 seconden = 4 X ) ingesteld staat.

Gelukkig heb ik een antwoordapparaat in mijn telefoonset. Kan ik zelf instellen tussen 0 en 30 seconden. (in 4 stappen). En beluisteren van berichten kost niks. En je kan een gesprek overnemen als iemand inspreekt, dat kan met vm ook niet.

(dit bericht is geplaatst om 21:16)


PeterG schreef in voorgaande bericht:

Gelukkig heb ik een antwoordapparaat in mijn telefoonset. Kan ik zelf instellen tussen 0 en 30 seconden. (in 4 stappen). En beluisteren van berichten kost niks. En je kan een gesprek overnemen als iemand inspreekt, dat kan met vm ook niet.

 

@PeterG, zo’n mogelijkheid heb ik hier ook, in de Siemens set heb ik ook een antwoordt apparaat, maar indien je dat met optie 1 (in MijnKPN)  in werking laat rinkelt de telefoon nog steeds (instelbaar 2 a 6 maal op dat Siemens app) en dat was nu net niet de bedoeling.

Mijn wens was / is dat de beller meteen in de voicemail terecht komt. En met optie 2 in MijnKPN werkt dat perfect. Bij gebeld worden rinkelt er niets en treedt / schakelt meteen de welkoms boodschap in hoorbaar bij de beller.

Wat eigenlijk wel jammer is dat je deze 3 keuzes van/in MijnKPN niet in de telefoon (0842-333) zelf kunt kiezen maar dat je daarvoor via internet eerst moet inloggen.

 

Wat ik eigenlijk nog niet goed beantwoord vind is de vraag WIE bij doorschakelen (keuze 3 in MijnKPN) naar een ander (gsm) nummer de kosten daarvan betaald? De beller of ikzelf?


Wie betaalt de kosten van het doorschakelen?

Dat ben je zelf, de beller hoeft niet (extra) te betalen voor jouw keuze.

 

...Het doorschakelen is helaas niet gratis, je betaalt dan de normale gesprekskosten. 

 


Zonder MijnKPN.

Het is mogelijk om doorschakelen, ook naar voicemail, op het toestel zelf te doen. Daarvoor is het wel belangrijk om het via MijnKPN dan eerst uit te zetten. (het bijt elkaar soms wat, vooral met direct doorschakelen).

Op het toestel: direct doorschakelen naar vm bel *21*0840333#. Dit uitzetten #21#.

doorschakelen naar vm bij bezet en onbereikbaar bel *61*0842333#. Dit uitzetten #61#.

Kosten.

Schakel je door naar je eigen 06 dan zijn er geen doorgeschakelde gesprekskosten (zelfde adres geregistreerd mag ik aannemen).

Schakel je door naar een ander nummer in Nederland zijn de doorgeschakelde gesprekskosten 14 cent starttarief + 14 cent per minuut (berekend per seconde). Dit komt op je factuur.


Kosten.

Schakel je door naar je eigen 06 dan zijn er geen doorgeschakelde gesprekskosten (zelfde adres geregistreerd mag ik aannemen).

Schakel je door naar een ander nummer in Nederland zijn de doorgeschakelde gesprekskosten 14 cent starttarief + 14 cent per minuut (berekend per seconde). Dit komt op je factuur.

Kleine maar belangrijke toevoeging: eigen 06 wanneer dit 06-nummer bij KPN zit en aangemeld is op hetzelfde adres voor de Hussel/Compleet voordelen. :) 


Goede toevoeging, @Alex_P. Ik ga te automatisch uit van abo bij KPN, ook met een 06. :grin:


Hoewel Simyo 100% KPN is zal het daarbij vermoedelijk niet gratis zijn ;-)


Hoewel Simyo 100% KPN is zal het daarbij vermoedelijk niet gratis zijn ;-)

Inderdaad. (per 1 juli zijn de gesprekskosten, ook doorgeschakelde gesprekken, 15 cent starttarief en 15 cent per minuut (gaat per seconde).