Skip to main content
Vraag

Hoe neem ik mijn nummer mee naar mijn nieuwe werkgever?

• January 6, 2026
  • 6 reacties
  • 56 keer bekeken

Ik ga naar een andere werkgever en krijg daar een telefoon met abonnement bij een andere provider dan KPN. Ik wil wel graag dit 06 nummer behouden. Dit nummer zit bij KPN alleen gekoppeld aan een abonnement wat loopt tot 2027. Dat abonnement mag wel gewoon doorlopen voor mijn oude werkgever, alleen zal hier dan dus een ander 06 nummer aan gekoppeld moeten worden. Is dit mogelijk en zo ja, hoe kan ik dit regelen? Alvast bedankt voor jullie reactie. 

6 reacties

JanD
Superuser
  • January 6, 2026

Beste ​@Juul082 even met de zakelijke helpdesk van KPN contact opnemen via 0800 0403.

Succes.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • January 6, 2026

Neem contact op met de beheerder van de abonnementen bij je huidige werkgever. IT afdeling?

Groot zakelijk worden nummers onder één klantnummer met meerdere gelijk afgenomen. 10, 50, 100 of meer is mogelijk. 

1 nummer moet dan uit de groep. En naar een nieuw abonnement. Dat kan alleen de beheerder bij kpn regelen. 

Meenemen naar een andere werkgever binnen zijn groep wordt ingewikkelder. Want is ongebruikelijk. 

Maar feitelijk zal je nieuwe werkgever dit over moeten nemen bij je oude. Daar kan jij actief niks mee bij Groot zakelijk contract. 

fixnix
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+6
  • Wijsgeer
  • January 6, 2026

Eerder had ik 1 telefoon met een onbeperkte bundel. Ik ben bij de werkgever weggegaan en heb wel het nummer mee genomen. Nu scheid ik zakelijk en privé en heb dus 2 telefoons. De zakelijke telefoon verdwijnt na werk in de rugzak 😀

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • January 6, 2026

Neem contact op met de beheerder van de abonnementen bij je huidige werkgever. IT afdeling?

Groot zakelijk worden nummers onder één klantnummer met meerdere gelijk afgenomen. 10, 50, 100 of meer is mogelijk. 

1 nummer moet dan uit de groep. En naar een nieuw abonnement. Dat kan alleen de beheerder bij kpn regelen. 

Meenemen naar een andere werkgever binnen zijn groep wordt ingewikkelder. Want is ongebruikelijk. 

Maar feitelijk zal je nieuwe werkgever dit over moeten nemen bij je oude. Daar kan jij actief niks mee bij Groot zakelijk contract. 

Bedankt Peter! 
Het nummer zit nu alleen gekoppeld aan een particulier (eigenaar/huidige werkgever) abonnement tot 2027, dus is geen zakelijk abonnement. In dit abonnement zit ook een toestel krediet. De werkgever waar ik naartoe ga is wel groot zakelijk, maar dus bij een andere provider. Is dit dan ook te regelen dat je weet?

dank voor je hulp!

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • January 6, 2026

Enige optie is dan dat je nieuwe werkgever een contract overname doet. 

Je kunt het allemaal vragen aan de werkgevers. Die moeten het onderling regelen. 

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • January 8, 2026

Welkom op de community ​@Juul082, mooi dat je ons gevonden hebt om je vraag te stellen 😊

Ik zie dat de anderen hier je al uit hebben gelegd dat dit iets is dat je zelf niet kunt regelen, aangezien je zowel niet de huidige, als de toekomstige contractant bent. Je nieuwe werkgever zal een aanvraag moeten doen om het nummer over te kunnen nemen, en je oude werkgever zal daar toestemming voor moeten geven. Komt vast helemaal goed!

Alvast veel succes en plezier met je nieuwe baan!