Skip to main content

Hoe plan je het omdat je al je contacten op de hoogte moet brengen, hoe lang is je voicemail van je oude nummer beschikbaar???

 

Admin: afgesplitst en eigen topic voor je aangemaakt

Zoals gezegd: de omschakeling is direct en definitief. Je bent het oude nummer én de voicemail daarvan kwijt.


Beste @yamaha33, welkom! Het klopt helemaal wat Ruud zegt. Op het moment dat je telefonisch akkoord gaat en wij de wijziging doorvoeren, gaat het direct in. 


Dat lijkt me wel duidelijk, maar is het ook handig? ik weet dus niet van te voren wat mijn nieuwe nummer wordt?   

Momenteel DAGELIJKS gebeld door telemarketeers uit de UK, en die bellen tegenwoordig via nederlandse vaste nummers, die ik steevast blokkeer op  iOS, en elke keer is het een ander nummer, 010, 020, 030, noem maar een plaats en je krijgt een UK bedrijf aan de lijn, of Pools etc. Bitcoinverkopers etc.

Dat is ERG lastig als je zelf telefoontjes verwacht van mogelijke werkgevers (sollicitaties) of noem maar op. Je moet wel opnemen dan.  Heb al met klantenservice gebeld, maar er is niets aan te doen, de enige remedei is een nieuw nummer nemen. Maar ik heb dit nummer al meer dan 20 jaar. Zoveel mensen moet ik dan op de hoogte stellen, hoe doe ik dat het handigst als ik mn nieuwe nummer niet weet?


Een typisch “Kip-en-eiprobleem” waar ik ook geen goed antwoord op heb. Ná de wijziging berichten rondsturen met “dit is mijn nieuwe nummer” wordt tegenwoordig ook vaak gezien als fraude/phishing en terecht genegeerd.


overstappen naar andere provider is dan handiger denk ik, dan kun je zelf de overlap regelen, een week voordat je oude abo afloopt bv. tis niet anders. 

Een link naar EU regelgeving omtrent TELE marketing, (toch onderdeel van het KPN domein zou ik zeggen, dat TELE) die is niet voorhanden?


Dat is wel een hele drastische oplossing, maar dat kan idd. Maar ook bij KPN kan je overstappen naar een nieuw contract met een nieuw nummer.


Je zou ook een mail kunnen sturen of kunnen bellen met je nieuwe nummer. Ik begrijp dat dit voor problemen kan zorgen, maar dit is de minst fraudegevoelige manier om een telefoonnummer te wijzigen. Er is dan ook bewust voor gekozen om het zo te doen. Vaak willen mensen die hun nummer willen wijzigen ook dat dit direct gebeurt, juist vanwege de overlast. 

 

De regels van telemarketing vind je bij het ACM. Het is me alleen niet helemaal duidelijk waar je dan precies naar op zoek bent. 


De regels van telemarketing vind je bij het ACM. Het is me alleen niet helemaal duidelijk waar je dan precies naar op zoek bent. 

 

Gaat me meer om EU regelgeving, het betreft vooral marketeers uit Oost-Europa, Gibraltar of UK. Daar helpen NL regels niet echt tegen, ik zou ze graag om de oren willen slaan met iets van “u bent in overtreding van EU regel 12345xxx sub C.”   maar tnt zijn ze nergens van onder de indruk, en meerdere call per dag gaat me de keel uithangen. Heb uit nood de Voicemail aangezet…  het is mn eigen schuld om mn nummer op sites achter te laten, dat moet ik eerste eens afleren cq anders oplossen met prepaid oid. 

 


Ah, zo. Dat weet ik niet precies, ben ik bang. Ik herken wel het gemak waarmee je soms gegevens invult, daar maak ik mij ook schuldig aan.:disappointed_relieved:


Ah, zo. Dat weet ik niet precies, ben ik bang. Ik herken wel het gemak waarmee je soms gegevens invult, daar maak ik mij ook schuldig aan.:disappointed_relieved:


je hebt soms geen keus omdat verificatie via sms gaat….daarvoor zou een prepaid dus wel geschikt voor zijn, ik heb t wel geprobeerd met mijn datasim, daar kan ik wel sms mee verzenden, maar dat nummer wordt op NL sites niet als mobielnr geaccepteerd. Een mens moet creatief zijn tegenwoordig. Voor een vraag over mijn datasim kan ik hier ook  terecht of in ander forum? heb nml als test een voda datasim gebruikt in t modem, omdat de kpn dekking rond traject Ede-Arnhem bedroevend is. Maar nu ik de KPN sim weer in t modem heb wil ie niet meer connecten met Internetwerk, ook niet als ik KPN als provider kies.


Daarvoor kan je hier inderdaad ook terecht. Heb je de mogelijkheid om via het dashboard van het modem de boel te resetten en/of terug te zetten naar de standaardinstellingen? In welk modem zit de simkaart? Wil je in je forumprofiel je postcode + huisnummer, 097-nummer en evt. klantnummer(s) vermelden? Dan kijk ik even met je mee.


Modem reset gedaan maar nu kan ik niet bij het dash met de default gegevens die t modem aangeeft, volgende reset als ik tijd, lukt dat niet kom ik hier terug, alvast bedankt, gegeven aan profiel toegevoegd.


Daarvoor kan je hier inderdaad ook terecht. Heb je de mogelijkheid om via het dashboard van het modem de boel te resetten en/of terug te zetten naar de standaardinstellingen? In welk modem zit de simkaart? Wil je in je forumprofiel je postcode + huisnummer, 097-nummer en evt. klantnummer(s) vermelden? Dan kijk ik even met je mee.

*** nu na reset pakt ie niet default KPN als provider, en Auto geeft “nul_init”, en op display modem blijft ie in “Connecting” mode staan.

heb toch echt de KPN data sim er in zitten, en eerder met deze sim gewerkt. Moet ik opnieuw provisioning doen? SMS sturen vanuit modem?

 

APN gegevens op diverse manieren ingevuld, soms lukt het totaal niet om internet te krijgen, andere keer wel maar blijft modem alsnog in Connecting status. Na iedere wijziginge een reboot gedaan. Dank.

 

 

Ik denk, weet niet zeker, dat iemand hier in huis mn simkaart het meegenomen per ongeluk, ik had abonnement al beeindigd per 3101 vanwege niet meer gebruiken. Ik ga een nieuwe kaart aanvragen en de oude blokkeren. Alsvast bedankt. En tweede nummer voor de call screening voor mn mobiel.


En wéér laat je, nu hier, zichtbaar een nummer achter, Yamaha33! :wink:

het is mn eigen schuld om mn nummer op sites achter te laten, dat moet ik eerste eens afleren


En wéér laat je, nu hier, zichtbaar een nummer achter, Yamaha33! :wink:

het is mn eigen schuld om mn nummer op sites achter te laten, dat moet ik eerste eens afleren


echt he, maar deze mogen ze bellen tot ze een ons wegen….


En wéér laat je, nu hier, zichtbaar een nummer achter, Yamaha33! :wink:

het is mn eigen schuld om mn nummer op sites achter te laten, dat moet ik eerste eens afleren

Haha!

 

Ik zie dat dat betreffende abonnement actief is onder simkaartnummer ***************8432. Is dat ook degene die jij hebt? 

​​​


En wéér laat je, nu hier, zichtbaar een nummer achter, Yamaha33! :wink:

het is mn eigen schuld om mn nummer op sites achter te laten, dat moet ik eerste eens afleren

Haha!

 

Ik zie dat dat betreffende abonnement actief is onder simkaartnummer ***************8432. Is dat ook degene die jij hebt? 

​​​


verkeerde simkaart, lag een tijdje ongebruikt in de la, en daarna de verkeerde gepakt. Excuus! deze doet t na invoeren PIN. Het SIMKAART nr staat ook op de digitale factuur dus die had ik wel, maar op de verkeerde sim stond slechts een heel kort nummer, dus dacht zal wel kloppen. Enfin ik heb weer beeld. Bedankt voor de response hier, allen.

:slight_smile:


Heel fijn 😉. Bedank dat je het nog even liet weten!