Skip to main content
Beantwoord

Hoe stap ik over op e-sim als ik onder bewind sta?

• December 17, 2025
  • 14 reacties
  • 114 keer bekeken

Goededag! 

Wij zitten in bewindvoering waardoor ik dus niet beschik over de rekening waar KPN vanaf gaat. 

Mijn oude telefoon met de-sim is kapot gegaan dus ik kan daar geen SMS op ontvangen

De nieuwe krijg ik de e-sim niet op omdat ik OF geen SMS kan ontvangen OF 1 cent van de juiste rekeningnummer overmaken voor confirmatie

Hoe krijg ik nou de E-Sim weer gewoon op mijn nieuwe telefoon? 

Beste antwoord door Michel.uit.Arnhem

Hoi ​@TDN  en ​@MitchelMaas97 

Ja, je kunt in principe een vervangende simkaart ophalen bij een KPN winkel, maar omdat je onder bewind staat, moet je rekening houden met identificatie en mogelijk je bewindvoerder hierin betrekken; neem je identiteitsbewijs mee en (mogelijk) een machtiging of de bewindvoerder zelf, want een simkaart is een persoonlijk document, en bij twijfel, neem contact op met je bewindvoerder voor advies wat je inmiddels ook al hebt gedaan.

Belangrijk: De simkaart is persoonlijk.
KPN kan eisen dat je bewindvoerder de kaart ophaalt of dat je een speciale machtiging hebt, omdat het een contractueel of persoonlijk document betreft.
Het is dus cruciaal om eerst met je bewindvoerder te overleggen, om een eventuele teleurstelling te voorkomen in de KPN winkel.

14 reacties

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • December 17, 2025

@MitchelMaas97 Als je niet via iDeal 1ct kan betalen, moet je over de omweg over fysieke SIM gaan. Eerst een fysieke SIM aanvragen, dan eSim installeren.

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Hi ​@MitchelMaas97 en welkom bij de KPN Community! Ai, wat onhandig. 😣 Is het met de tip van TDN gelukt? 

Zo niet, dan raad ik je aan om dit via je bewindvoering te laten regelen. Zij kunnen dan de 1 cent regelen en hopelijk ben je dan snel weer bereikbaar. 

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • December 20, 2025

Zo niet, dan raad ik je aan om dit via je bewindvoering te laten regelen. Zij kunnen dan de 1 cent regelen en hopelijk ben je dan snel weer bereikbaar. 

Dit is niet eenvoudig als het lijkt. Normaliter heb je bij bewindsrekening 2 bankrekeningen, 1 voor klanten (zakgeld) zonder internetbankeren en 1 voor bewindvoerder (beheerderrekening) met internetbankeren. Als de beheerderrekening niet dezelfde als de rekening bij abonnement, kan je ook geen 1ct betalen.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • December 20, 2025

Ik heb inddeerdere maar het is allemaal MET internet bankieren. Ik heb inmiddels hun hier al over gesproken en zij zouden wat gaan regelen! 

• December 21, 2025

Waarom wil je überhaupt esim? Waarom gebruik je niet een normale fysieke sim?

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • December 21, 2025

Omdat ik ondanks bewind zzp-er Ben en niet met 2 telefoons wil lopen :)

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Hoi ​@MitchelMaas97 

Die redenering begrijp ik niet helemaal van je.
Want wat heeft een eSIM nu met 2 telefoons te maken, terwijl je er maar één daarvan gebruikt, zover ik het uit je reactie op kan maken.

Daarnaast zijn de meeste smartphones voorzien van dual-sim, waarbij je zowel een fysieke simkaart als een eSIM kunt gebruiken.

Dus je zou met één en het dezelfde smartphone dus beide soorten simkaarten kunnen gebruiken.
Waarbij er dus helemaal geen spraken is, dat je met 2 toestellen zou moeten lopen.

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • December 21, 2025

Hoi ​@MitchelMaas97 

Die redenering begrijp ik niet helemaal van je.
Want wat heeft een eSIM nu met 2 telefoons te maken, terwijl je er maar één daarvan gebruikt, zover ik het uit je reactie op kan maken.

Daarnaast zijn de meeste smartphones voorzien van dual-sim, waarbij je zowel een fysieke simkaart als een eSIM kunt gebruiken.

Dus je zou met één en het dezelfde smartphone dus beide soorten simkaarten kunnen gebruiken.
Waarbij er dus helemaal geen spraken is, dat je met 2 toestellen zou moeten lopen.

Maar hij heeft dus 1 fysieke sim op dit moment voor zijn zakelijke abonnement en wilt er 1 eSIM van kpn bij voor zijn privé abonnement.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • December 21, 2025

Ik heb nu mijn telefoon met m'n fysieke odido sim kaart

Mijn oude telefoon is kapot gegaan waar mijn e sim van kpn bij zit als 2e nummer voor de zaak 

Omdat mijn oude telefoon kapot is krijg ik de SMS code niet waar ik de e sim mee over kan zetten op m'n nieuwe. Dat is nu het probleem dus.

De 0,01 cent over maken van de juiste rekeningnummer word nu wel geregeld door bewind in ieder geval maar dan is het verhaal duidelijk voor je :)

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Hoi ​@MitchelMaas97 

Bedankt voor je nadere uitleg.

Het is mij nu een stuk duidelijker en helderder geworden, hoe de vork in de steel zit.
Ook superfijn dat je bewindvoerder achter een nieuwe eSIM voor je gaat, dus hopelijk is dan alles nog voor de Kerstdagen voor je opgelost.

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • December 21, 2025

Omdat mijn oude telefoon kapot is krijg ik de SMS code niet waar ik de e sim mee over kan zetten op m'n nieuwe. Dat is nu het probleem dus.

Je kan met jouw ID-kaart naar een KPN winkel gaan en vragen voor en vervangend fysieke SIM-kaart. Vervolgens verwijdert de Odido SIM en doet de KPN SIM in dit slot. Ga dan een eSIM aan vragen en activeren met de SMS code. Als deze actief is, kan je de KPN SIM weer verwijderen en de Odido SIM terug doen. Zo wordt veel sneller geregeld als je wacht op jouw bewindvoerder.

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Ja, je kunt in principe een vervangende simkaart ophalen bij een KPN winkel, maar omdat je onder bewind staat, moet je rekening houden met identificatie en mogelijk je bewindvoerder hierin betrekken; neem je identiteitsbewijs mee en (mogelijk) een machtiging of de bewindvoerder zelf, want een simkaart is een persoonlijk document, en bij twijfel, neem contact op met je bewindvoerder voor advies wat je inmiddels ook al hebt gedaan.

KPN kan eisen dat je bewindvoerder de kaart ophaalt of dat je een speciale machtiging hebt, omdat het een contractueel of persoonlijk document betreft.
Het is dus cruciaal om eerst met je bewindvoerder te overleggen, om een eventuele teleurstelling te voorkomen in de KPN winkel.

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • December 21, 2025

Simkaart kan gewoon opgehaald worden zonder gedoe over bewind. De bewindvoering gaat over alles met betrekking tot betalingen. Dus extra opties aan/uit wat iets kost kan niet, maar een vervangende sim is zeker mogelijk.

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Hoi ​@Ik_Combineer 

Daar ga ik ook vanuit dat dit zonder problemen kan, vandaar dat ik ook “ja, je kunt in principe een vervangende simkaart ophalen” in vorige reactie schreef.

Alleen met een kanttekening, omdat een medewerker die inlogt op de klantenkaart van TS wel de melding te zien krijgt, dat TS (​@MitchelMaas97) onder bewindvoering staat.
Vaak staat het abonnement ook op het postbus adres van de bewindvoerder, omdat alle post vanuit KPN daarheen gestuurd dient te worden (dat is wettelijk ook zo vast gelegd).

Maar ik ben het zeker met je eens, dat het zonder gedoe zou moeten kunnen.
Het hangt dus af hoe de winkelmedewerker ermee omgaat, vandaar mijn reactie om een eventuele teleurstelling te voorkomen.