Skip to main content

Hallo community,

Sinds enige jaren bied KPN een zalig unlimited abonnement aan, waarvan ik dankbaar en royaal gebruik van heb gemaakt. Naar schatting heb ik toch wel 2TB verbruikt en deze maand zit ik alweer op 310šŸ˜ Hier ben ik toch best wel trots opšŸ˜Ž

Ā 



Ik vroeg mij af hoe unlimited jullie zijn en of jullie tips hebben om zo optimaal mogelijk gebruik te kunnen maken van je unlimited abonnement? En hoe je langs het probleem kan komen dat je in de avond toch niet zo unlimited bent aangezien het systeem vaak faalt in de avond en je niet kunt opwaarderen.

300GBĀ is natuurlijk niks voor unlimited, maar zeg eens, hoe unlimited zijn jullie? Laat het weten!

Naar schatting heb ik toch wel 2TB verbruikt en deze maand zit ik alweer op 310šŸ˜ Hier ben ik toch best wel trots opšŸ˜Ž

Waarom ben je hier best trots op?


@wjb

Heb je enig idee hoevaak je op die knop +2GB moet drukken? Tis veel werk, een hele prestatiešŸ˜Ž Ik ben hier dan ook zeer trots op.

Hoe unlimited ben jij dan? Ik heb hier zeer veel interesse in.


Hoe unlimited ben jij dan? Ik heb hier zeer veel interesse in.

Zo unlimited.

Ā 


Valt nog wel mee, maand alweer bijna voorbij en de TB nog niet aangetikt. Als ik onderweg ben en veel hotspot verbruik er bij heb wil het nog wel eens naar 1,8 tot 2TB per maand gaan. Belachelijk eigenlijk hoe snel dat gaat. Zit wel bij T-mobile en niet bij KPN maar dat maakt vrij weinig uit. Heb alleen een iets sneller netwerk.Ā 

Ā 


Zo dat is een hele prestatiešŸ˜ Jammer dat je niet bij KPN zit. Ik vraag me nogsteeds af wie hier het record in handen heeft.Ā  Kom op mensen, hoe unlimited zijn jullie?Ā  Laat eens wat mooie scores zienšŸ˜œ


Ik zou graag ook van mijn andere topic de KPN medewerkers @SjorsKĀ  en @Hanna_Ā willen vragen hoe unlimited jullie zijnšŸ˜ƒ


Ik zou graag ook van mijn andere topic de KPN medewerkersĀ @SjorsKĀ  enĀ @Hanna_Ā willen vragen hoe unlimited jullie zijnšŸ˜ƒ

Ik ben eigenlijk geen medewerker maar heb wel een unlimited bundel, meer als verzekering zodat ik overal data kan kompen voor een spoedklus šŸ˜„

....Wat ik ook had moeten doen als ik dit weekend niet thuis was šŸ˜…

Ā 


2GB is niet heel veel, wel eens gedacht om te gaan pompen @SjorsKĀ ? Je betaald voor onbeperkt dus je zou best naar de 1TB per maand kunnen gaan. Je betaald niet voor niets 35 euro per maand dus 2GB is dan wat laag. Ik zou sowiesoĀ iedereen aanraden om goed gebruik te maken van onbeperkt data.


En jij bent duidelijk wel een medewerkeršŸ˜‰


Hoi @Dig4tal. Ik heb zelf aan 310GB genoeg voor een heel jaar,Ā kom vaak niet hoger dan 10 GB gemiddeld (in de zomer maanden).Ā :laughing:

Ā 

Ā 


@VikashĀ 

Zo jij bent niet echt unlimited haha, ik wacht nogsteeds tot de echte helden in deze community met screenshots boven de terrabyte komenšŸ¤­ en anders maak ik er zelf wel 1šŸ˜Ž want ik ben unlimited šŸ„³


@Vikash

Zo jij bent niet echt unlimited haha, ik wacht nogsteeds tot de echte helden in deze community met screenshots boven de terrabyte komenšŸ¤­ en anders maak ik er zelf wel 1šŸ˜Ž want ik ben unlimited šŸ„³

Dus jij wil echt bijna 400 keer een extra 2GB bundel aanvragen omdat jij "unlimited" bent? Nou, ik wens je veel plezier maar persoonlijk zie ik de lol er niet van in.


Als ik onderweg ben en Youtube in 8k kijk met hotspot dan ben je al snel 100Gb kwijtšŸ™ƒšŸ˜œ


Als ik onderweg ben en Youtube in 8k kijk met hotspot dan ben je al snel 100Gb kwijtšŸ™ƒšŸ˜œ

YouTube in 8K en ook nog eens onderweg?

Heb je dan ook een draagbare 8K televisie met Android 10 of 11?


Ik kan heb gewoon de mogelijkheid om 8k te kijken waar ik wil. Ik snap dat dat nog niet heel gewoon is in 2021 maar niet onmogelijk. En laat ik nou net mijn hotspot gebruiken daarvooršŸ˜Ž


Ik kan heb gewoon de mogelijkheid om 8k te kijken waar ik wil. Ik snap dat dat nog niet heel gewoon is in 2021 maar niet onmogelijk. En laat ik nou net mijn hotspot gebruiken daarvooršŸ˜Ž

Nogmaals, heb je dan ook een 8K televisie bij je?Ā Je kuntĀ immers wel een 8K titel kijken maar die 8KĀ titel wordtĀ echt niet in 8K gestreamd als je toch geen 8K device hebt. De stream past zich automatisch aan aan de resolutie van het gebruikte apparaat.


Als ik niet de mogelijkheid had om in 8K te kijken zou ik het ook niet zeggen hešŸ˜œ ik heb geen 8K TV maar wel een ander apparaat dat 8K kan weergeven.


Als ik niet de mogelijkheid had om in 8K te kijken zou ik het ook niet zeggen hešŸ˜œ ik heb geen 8K TV maar wel een ander apparaat dat 8K kan weergeven.

Kan je ook vertellen wat voor een apparaat dat dan is (merk en type)?

Neem jij dat apparaat dan mee van huis omdat je zegt dat je jouw telefoon dan onderweg als hotspot gebruikt?

WordĀ je dan niet stapelgek van telkens weer een bundel van 2GB aan te moeten vragen?


Ik voeg van te voren data toe in de app.

Maar we gaan wel heel erg offtopic nu. Ik wil weten hoe unlimited de community isšŸ˜ alleen maar omdat jij geen 8k kan kijken onderweg en schijnbaar geen idee hebt hoe of wat wil niet zeggen dat anderen dat probleem ook hebben.


Ik heb deze.discussie met je omdat jij denkt dat je onderweg 8K kijkt en dat je daarom zoveel data verbruikt. Wat ik echter aangeef is dat jij echt veel minder data verbruikt als jouw device geen 8K scherm heeft. Helaas weten wij nog steeds niet op wat voor een 8K device je die 8KĀ titels kijkt.

Onderstaand een voorbeeld van een 8K 120fps filmpje op een Huawei MediaPad M3 met een schermresolutie van 2560x1600 pixels met daarbijĀ het verbruik.

Het verbruik is zelfs nog ruim minder dan gewoon naar iTV kijken in de "hoogste" kwaliteit.

Overigens heb ik het onderstaande YouTube filmpje gebruikt als voorbeeld.

Ā 


Omdat ik het enigsinds grappig vind dat je me niet gelooft, je kunt me op mijn woord geloven dat ik in 8k kan YouTuben. 8k verbruikt meer data dan 4k en meer uiteraard dan de lagere resoluties. Voor deze redenen pomp ik veel data en daar gaat dit topic over.


Ik kan ook 8K "YouTuben" maar YouTube hanteert variabele bitrates en resoluties afhankelijk van het device waarop een filmpje bekeken wordt. Als je datĀ 8KĀ filmpje dus kijkt op een tablet of telefoon dan kijk je dus in 720p of wellicht 1920pĀ naar die 8K film. Ik hoop dat je snapt wat ik je probeer uit te leggen. Geen 8K scherm is dus ook geen 8K stream, as simple as that.

Ik denk dat erĀ maar heel weinig mensen zijn die regelmatig een extra bundel van 2GB moeten activeren omdat ze tekortkomen aan die 8GB voor Ć©Ć©n dag. Daarbij denk ik zelfs dat die 8GB ook regelmatig niet verbruikt wordt. Daar is ook niets mis mee, als je per maand meer dan 20GB verbruikt dan ben je al aangewezen op zo'n unlimited abonnement.

Ik denk zelfs dat veel mensen die 20GB niet eens halen en dus eigenlijk een te duur abonnement hebben afgesloten als ze voor unlimited hebben gekozen. Gelukkig kan je elke maandĀ jouw abonnement bijstellen.


Ik gebruik 300 tot 600GB per maand. Soms minder.


Ik gebruik 300 tot 600GB per maand. Soms minder.

Waaraan besteed je die 300 tot 600GB per maand?


Blijkbaar lees je niet goed wat ik typ, staat er allemaal in.

Meeste Hotspot voor xbox, hotspot voor andere apparaten. Youtube, films streamen vanaf me server wanneer ik niet thuis ben, van alles.