Skip to main content

Hallo community,

Sinds enige jaren bied KPN een zalig unlimited abonnement aan, waarvan ik dankbaar en royaal gebruik van heb gemaakt. Naar schatting heb ik toch wel 2TB verbruikt en deze maand zit ik alweer op 310šŸ˜ Hier ben ik toch best wel trots opšŸ˜Ž

Ā 



Ik vroeg mij af hoe unlimited jullie zijn en of jullie tips hebben om zo optimaal mogelijk gebruik te kunnen maken van je unlimited abonnement? En hoe je langs het probleem kan komen dat je in de avond toch niet zo unlimited bent aangezien het systeem vaak faalt in de avond en je niet kunt opwaarderen.

300GBĀ is natuurlijk niks voor unlimited, maar zeg eens, hoe unlimited zijn jullie? Laat het weten!

Nou @Dig4talĀ omdat je zo graag boven de 1TB wilt zien even in de telefoon van me vader en me broertje gekeken.Ā 


GeweldigšŸ˜¬ en bij welke provider is dat haha


GeweldigšŸ˜¬ en bij welke provider is dat haha

Tja T-mobile, zal nog wel ff rond vragen bij KPN klanten.Ā 


@RoyT669Ā  is het data bij pompen bij tmobile makkelijker dan bij kpn dan? Hoe gaat dat in zijn werk?


@RoyT669Ā  is het data bij pompen bij tmobile makkelijker dan bij kpn dan? Hoe gaat dat in zijn werk?

Ik weet niet of het makkelijker gaat, je hebt 8GB per dag en daar kun je gelijk al 2GB aan toevoegen in de app en daarna kun je 2GB toevoegen als je nog 400mb van de 2GB overhebt. Heb geen ervaring met kpn unlimited maar daar kun je via SMS aanvullen en dat is met automate op Android natuurlijk lekker makkelijk:wink:


Hier kun je elke 5 seconde 2GB toevoegen in de app zovaak je wilt dus wel een stukje beter dan tmobile, + KPN heeft een sneller netwerkšŸ˜‰


Hier kun je elke 5 seconde 2GB toevoegen in de app zovaak je wilt dus wel een stukje beter dan tmobile, + KPN heeft een sneller netwerkšŸ˜‰

Dat ze een beter netwerk hebben geloof ik niet het T-mobile Netherlands netwerk hoort bij de beste mobiele netwerken in Nederland en al bijna landelijke dekking op 5G. Heb hier in het buitengebied in Oldebroek gewoon 5G. Zelfs in Denemarken en Duitsland vol op 5G, volgens mij heeft KPN nog geen 5G in het buitenland (en daar ben ik nog wel eens) het bij vullen via sms is dan wel weer handig maar ben bang dat KPN snel zal klagen bij een hoog verbruik omdat niet alle sites zo zwaar zijn dat ze al die data aankunnen van iedereen.Ā 


Ze kunnen klagen wat ze willen xD als je betaald voor onbeperkt mag je zoveel gebruiken als je wilt.

Kpn is kwa download en upload wel de snelstešŸ˜¬


Ze kunnen klagen wat ze willen xD als je betaald voor onbeperkt mag je zoveel gebruiken als je wilt.

Kpn is kwa download en upload wel de snelstešŸ˜¬

Bij Tele2 in 2020 dit bericht wel eens gezien. WerdĀ gestuurd rond de 300GB bij 320gb was het gewoon klaar en had je tot de volgende maand geen internet meer. Ook KPN mag dit doen als jouw verbruik zorgt voor overbelasting.

Ā 


+ KPN heeft een sneller netwerkšŸ˜‰

Dat betwijfel ik.

Bron.


Ligt er natuurlijk ook een beetje aan waar je woont. Hier in Groningen heeft KPN bijvoorbeeld een veel beter bereik dan T-Mobile (Zeker op het platteland).


Kpn is heerlijk snel qua download snelheid, helaas is het systeem om extra data erbij te krijgen erg ouderwets.

Eigenlijk zou er een automatisch systeem moeten zijn wat je kunt instellen, bijvoorbeeld elke 10min + 2GB erbij. Dan kan je zorgeloos netflixen of youtuben.

Misschien moet ik zelf maar een app maken, tijd voor wat automatisering.


Kpn is heerlijk snel qua download snelheid, helaas is het systeem om extra data erbij te krijgen erg ouderwets.

Eigenlijk zou er een automatisch systeem moeten zijn wat je kunt instellen, bijvoorbeeld elke 10min + 2GB erbij. Dan kan je zorgeloos netflixen of youtuben.

Misschien moet ik zelf maar een app maken, tijd voor wat automatisering.

Het is juist een begrijpelijke policy dat men handmatig vanaf 8GB extra 2GB bundels moet aanvragen en dat dit niet automatisch gaat. Wat KPN absoluut moetĀ voorkomen is dat dergelijke unlimited abonnementen misbruikt gaan worden ter vervanging van het vaste abonnement en dat is waarom een dergelijke drempel er is. En als meerdere abonneesĀ dat gaanĀ automatiseren dat zal je zien dat er een Captcha opgenomen zal gaan worden in het proces om 2GB aan te vragen.


Ik snap je punt volkomen,

Er zijn ook mensen die bijna nooit thuis zijn en altijd onderweg zijn. 8GB is dan niet zoveel. Paar uurtjes netflixen youtuben streamen zonder telkens onderbroken te worden is wenselijk.

Er moet gewoon een manier komen om dit te automatiseren.


Ik denk ook niet dat het onder misbruik valt als ik bijv 4 uurtjes wil netflixen zonder onderbrekingen.

Dusja als er op de achtergrond elke 10min bijv automatisch een smsje uit gaat dan zou dat een slimme actie zijn en geen misbruik.


Ik hoop dat er deze maand weer veel mensen zijn die in de terrabyte zitten met hun verbruikšŸ¤šŸ˜Ž


Mijn huidige vriendin > die jullie niet kennen heeft ook KPN unlimited šŸ™‚ al 3 maanden op rij met haar boven de 3TB aan data verbruikt.

Ā 

Hoe unlimited zijn julliešŸ˜‰


Deze maand 8 terrabyte verbruikt via hotspot van mijn vriendināœŒļøāœ…ļøšŸ˜Ž zij is de meest unlimited persoon van Nederland.


Jullie lijken me een gezellig sociaal stelā€¦.šŸ¤”ā˜¹ļøšŸ˜¢


Deze maand 8 terrabyte verbruikt via hotspot van mijn vriendināœŒļøāœ…ļøšŸ˜Ž zij is de meest unlimited persoon van Nederland.

Zou graag de screenshot zien, dat betekent 3850 sms'jes gestuurd.


Ja nouja daar heeft zij een script voor die worden automatisch verzondenšŸ¤£Ā 

Ik ga zo min mogelijk delen want wil niet dat zij ook gezeik krijgt met kpn. Ik wil het enkel delen. Non stop torrents aan het downloaden. We hebben haar sim in een huawei router gestopt:)


Ja nouja daar heeft zij een script voor die worden automatisch verzondenšŸ¤£Ā 

Ik ga zo min mogelijk delen want wil niet dat zij ook gezeik krijgt met kpn. Ik wil het enkel delen. Non stop torrents aan het downloaden. We hebben haar sim in een huawei router gestopt:)

Ben benieuwd waar de fair use policy ligt. Ben sinds een week ook KPN klant, dus wie weet kom ik daar nog achter.Ā 


Er word geadverteerd met unlimited. Als je dat vertaald staat er oneindig. Dus er is geen limiet. Tenzij KPN vals adverteert.


We hebben haar sim in een huawei router gestopt:)

Oei, laat kpn er niet achter komen want eigenlijk moeten ze dan het abonnement beƫindigen of omzetten naar een abonnement met een 097 nummer.

DoetĀ kpnĀ dat niet dan riskeertĀ kpnĀ een boete van de ACM.

Bron


Er word geadverteerd met unlimited. Als je dat vertaald staat er oneindig. Dus er is geen limiet. Tenzij KPN vals adverteert.

Er is inderdaadĀ geen limiet, je kunt 2GB bundels blijven aanvragen.