Skip to main content
Beantwoord

Hoe verbind ik met het mobiele datanetwerk in Suriname?

• March 13, 2025
  • 4 reacties
  • 149 keer bekeken

Ik zit in Suriname en heb VOORDEEL 100 AAN ge-smst en gekregen maar als ik het internet op wil krijg ik de melding dat ik niet verbonden ben met een mobiel netwerk. Bellen lukt wel.

Ik heb van alles al gedaan: uit/aanzetten , terug naar 4G, APN = internet, een andere provider dan Telesur lukt niet.

Ik heb een iPhone SE met iOS 18.3

Beste antwoord door Pieter van Ieperen

Op een 50 Mbit/s mobiele verbinding hoeft het maar 20 seconden te duren om 100 MByte data te verbruiken.

Op een 500 Mbit/s mobiele verbinding maar 2 seconden.

Nadat de VOORDEEL 100 bundel verbruikt is, blokkeert KPN het internet. Is dit misschien het geval?

Staan voor de KPN simkaart mobiele data en data roaming aan?

Is het mogelijk IPv6 NIET te gebruiken (APN-naam portalmmm.nl of APN-protocol alleen IPv4)?

Tot slot: sms BESCHERMING AAN naar 1266 om het peperdure KPN buiten de bundel niet-EU dataverkeer voor altijd te blokkeren.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

4 reacties

Forum|alt.badge.img+3

Op een 50 Mbit/s mobiele verbinding hoeft het maar 20 seconden te duren om 100 MByte data te verbruiken.

Op een 500 Mbit/s mobiele verbinding maar 2 seconden.

Nadat de VOORDEEL 100 bundel verbruikt is, blokkeert KPN het internet. Is dit misschien het geval?

Staan voor de KPN simkaart mobiele data en data roaming aan?

Is het mogelijk IPv6 NIET te gebruiken (APN-naam portalmmm.nl of APN-protocol alleen IPv4)?

Tot slot: sms BESCHERMING AAN naar 1266 om het peperdure KPN buiten de bundel niet-EU dataverkeer voor altijd te blokkeren.

Forum|alt.badge.img+3

Er lijkt nog een persoon te zijn met roaming problemen in Suriname.

Zie 

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Goed opgemerkt ​@Pieter van Ieperen! Er zijn geen problemen met roamen bekend daar, maar we houden het in de gaten. 

• Slimmerik
  • April 22, 2025

​@Sanne van KPN  Wij zijn momenteel in Suriname en de hele groep met een KPN mobiel abonnement (icm Telesur) heeft geen data verbinding met de standaard APN: internet 

APN: fastinternet werkt wel in Suriname!