Skip to main content

Als ik straks naar Amerika ga kan ik vooraf een bundel van 15gb kopen in de mijn kpn app.

Zijn er nog instellingen nodig of mogelijk om oproepen en smsjes te blokkeren als ik in Amerika ben zodat daar geen kosten voor gerekend worden en mijn abonnement daar dus eigenlijk tijdelijk data only is?

 

Of kan ik beter een data only esim kopen via een van de aanbieders daarin? 

Ik heb een samsung s23 ultra. 

 

 

Hallo @daveytje ,

Gewoon je telefoon niet opnemen. Dan heb je ook geen kosten. 

Een sms ontvangen is gratis. 

 

bron : 

https://www.kpn.com/mobiel-abonnement/bundels/buitenland/wereld.htm

Bellen en sms

Bellen en sms'en betaal je per minuut of per sms. 

Ik ben in de VS/Canada
Je bent in de Verenigde Staten/Canada en belt of sms't naar iemand in Nederland of land in de tariefregio 'Voordeelland buiten de EU'.

  • Bellen: € 1,00 / min
  • Gebeld worden: € 0,50 / min
  • Sms versturen: € 0,30 / sms
  • Sms ontvangen: gratis
  • Internet: € 2,50 / MB (kosten zonder databundel)

Ik bel of sms van Nederland naar de VS/Canada
Je bent in Nederland en je belt of sms't naar een nummer uit de VS/Canada.

Bellen: € 0,30 / min
Sms versturen: € 0,30 / sms

 

 

 

Een lokaal simkaartje kopen is natuurlijk ook een prima oplossing. Dan wel jouw eigen simkaartje even eruit halen.


Vorig jaar kon je bij de KPN nog een Bellen & SMS bundel aanschaffen voor 10,00 Euro voor een maand. Nu kan dit niet meer.  Wel kan je nog een internetbundel kopen voor minimaal 25,00 Euro per maand.

Waarom de bundel(s) Bellen & SMS niet meer verkrijgbaar zijn, daarop krijg ik geen antwoord van de klantenservice.

De dienstverlening van KPN wordt steeds duurder en steeds minder.


 

Vorig jaar kon je bij de KPN nog een Bellen & SMS bundel aanschaffen voor 10,00 Euro voor een maand. Nu kan dit niet meer.  Wel kan je nog een internetbundel kopen voor minimaal 25,00 Euro per maand.

Waarom de bundel(s) Bellen & SMS niet meer verkrijgbaar zijn, daarop krijg ik geen antwoord van de klantenservice.

De dienstverlening van KPN wordt steeds duurder en steeds minder.

Ik ben blij dat ze nu die internet bundel hebben. Een aparte amerika sim is niet veel goedkoper. 

Sms'en doen we al jaren niet meer en bellen kun je via WhatsApp naar de belangrijkste mensen. 


De vraag is waarom KPN de Bellen & SMS bundel niet meer hebben.   Iedereen moet en zal WhatsApp gebruiken en je persoonlijke gegevens uitstrooien bij allerlei dubieuze “tech-ondernemeingen” die er (mis)bruik van maken.


Dit staat er op de KPN website:

“… Als je buiten de EU op vakantie gaat, betaal je een buitenbundeltarief per MB, minuut of sms. Met een Extra Bundel internet, bel en sms je voordelig buiten de EU. Daarnaast kun je met deze Extra Bundel ook vanuit Nederland extra voordelig bellen naar een land buiten de EU. Deze Extra bundel is direct na bestellen actief en is een maand geldig. Met de data only bundels maak je alleen gebruik van internet, bellen en sms'en betaal je volgens het buitenbundel tarief...”.

En kijk je verder naar de Internetbundel dan staat er onderaan:

“… Let op: dit is een data only bundel. Voor dit land hebben we geen bel & sms bundel...”.

Misleidend.


Gebruiker van een “niet slimme” mobiele telefoon kunnen ook niets met een internetbundel van KPN buiten de EU.  De vraag blijft waarom de KPN niet meer een Bellen & SMS bundel aanbieden.  De “klantenservice” weet het niet.

Trouwens aanbieders van mobiele communicatie waar ook ter wereld zijn vooral niet transparant over hun tarieven en vooral niet hoe die tot stand komen.  En het zijn altijd mooi afgeronde tarieven zoals € 1,00 per minuut bij de KPN om te bellen in de VS met je 06-nummer.  Vorig jaar had de KPN een Bellen & SMS bundel van 100 minuten voor € 11,00 voor 30 dagen.