Skip to main content

Goedemiddag,  

Ook ik heb al vanaf juli (zoals vele met mij)  netwerk problemen met de Iphone 11,  slecht bereik en de telefoon blijft netwerk zoeken. Mijn batterij loopt binnen een paar uur leeg zelfs als ik de telefoon niet gebruik.  Na heel vaak bellen en mailen  ben ik nu zojuist gebeld door Easy2send.nl voor een afspraak om een Iphone 13 te leveren. Heel fijn,  er lijkt beweging te komen. Echter ik heb vanuit KPN zelf nog niets gehoord buiten de leveringsafspraak .  Geen klachtbevestiging, geen bericht dat klacht in behandeling wordt genomen. Alleen de bezorgdienst die de Iphone 13 komt brengen.   Weet dus niet of er  voorwaarden aan de omruiling zitten,  en heb ook geen informatie omtrent verdere afhandeling en compensatie van de 5 maanden netwerkproblemen.   Dit is toch een gekke gang van zaken? Wel de nieuwe telefoon bezorgen,  maar nog niet eens bevestigen dat de klacht in behandeling wordt genomen?   Waar kan ik meer informatie vinden of hoe kom ik in contact met de juiste persoon die dit in behandeling heeft zodat ik weet hoe dit werkt en waar ik recht op heb? Dankjewel

Goedemiddag,  

Ook ik heb al vanaf juli netwerk problemen met de Iphone 11,  slecht bereik en de telefoon blijft netwerk zoeken. Mijn batterij loopt binnen een paar uur leeg zelfs als  de telefoon niet gebruik.  Na heel vaak bellen en mailen  is er nu gebeld door Easy2send.nl voor een afspraak om een Iphone 13 te leveren. Heel fijn. Echter ik heb vanuit KPN zelf nog niets gehoord buiten de leveringsafspraak . Niet dat mijn klacht in behandeling wordt genomen,   geen voorwaarden aan de omruiling,  geen informatie omtrent verdere afhandeling en compensatie.  Dit is toch een gekke gang van zaken,  Waar kan ik meer informatie vinden of hoe kom ik in contact met de juiste persoon die dit in behandeling heeft. 

Admin: samengevoegd met al lopend topic.

Hallo ​@Cee1234, dit gaat niet helemaal op de manier die jij mag verwachten. Graag kijk ik een en ander voor je na. Zou jij jouw community profiel in willen vullen? Denk dan aan 06-nummer en ook het IMEI nummer van jouw iPhone 11. 

Dag Jeroen,   dank voor jouw reactie.

Nee dit loopt zeker niet op de te verwachten manier.  Met name de informatievoorziening van KPN is ronduit slecht te noemen,  daar dit probleem met de Iphone 11 ook gewoon landelijk bekend is en je als klant de informatie moet blijven halen.  Dat valt niet mee omdat je altijd uitkomt bij de klantenservice en die geven aan dat zij niets aan deze kwestie kunnen doen. Ondertussen ben ik 8 officiële schriftelijke klachtmeldingen verder en nog minstens het dubbele aan telefoontjes.  Erg frustrerend. Vooral ook omdat ik zelf bij de start van dit probleem al aangaf dat ik wilde overstappen naar een andere provider.  Maar KPN mij aan mij 2-jarig contract hield.  Je wordt als het ware "gegijzeld" en kan niet anders dan wachten en blijven reclameren.  Ik heb de gevraagde informatie ondertussen toegevoegd,  ben erg benieuwd naar de reactie en oplossing vanuit KPN. 

Navraag staat uit ​@Cee1234, zodra we alle informatie voor jou hebben, zal dit worden gedeeld. 

Je hoeft het niet meer na te kijken,  ondertussen is alles ineens na een half jaar heel snel opgelost.  Gisteren ontving ik een nieuwe Iphone 13,  en vervolgens werd ik gebeld door een KPN servicedesk medewerker dus ik kon mijn vragen stellen.  Op mijn vraag hoe de regelgeving voor omruiling werkte werd gezegd dat ik deze nieuwe Iphone 13 mocht houden en gecompenseerd zou worden inzake abonnementskosten over de gehele periode van slecht internet (6 maanden). Op mijn vraag of jullie niet eerst mijn oude Iphone 11 moesten checken op gebreken kreeg ik het antwoord dat dit niet hoefde,  want jullie konden dit oude toestel uitpeilen en hadden de klachten op afstand al gezien en geaccepteerd Allereerst een compliment aan KPN voor de uiteindelijke oplossing dit is uiterst genereus. Alleen indien jullie de netwerk problemen van de Iphone 11 kunnen uitpeilen of vaststellen a.h.v. het Iphone serienummer,   waarom moeten klanten dan 6 maanden hun best doen en  heel veel tijd besteden aan het oplossen van hun klacht??? Dat vind ik wel heel bijzonder.   De uiteindelijke afhandeling  voor mijn problemen is zeer netjes,  maar het lijkt er wel op dat jullie alleen klanten compenseren die een lange adem hebben en  structureel blijven reclameren.  (voor mij 9 brieven en het dubbele aan telefoontjes)  Dat is minder netjes.  Problemen zijn nl. echt wel groot  je kunt eigenlijk je oude Iphone 11 weggooien,  omdat de batterij binnen een paar uur leeg is, ook als je telefoon niet wordt gebruikt. De compensatie zou voor iedereen moeten gelden,  niet alleen de mondige en internetvaardige onder ons.  Laat je van je beste kant zien KPN en pak dit op!  

Reageer