Skip to main content
Beantwoord

Hoe werkt de overstapservice voor mobiel precies?

• 2 mei 2025
  • 6 reacties
  • 70 keer bekeken

Goedendag,

Ik heb een vraag over overstapservices. Ik zit namelijk bij vodafone me contract loopt tot november, alleen je kan 4 maanden van te voren overstappen zonder extra kosten als ik het goed heb toch?

Ik had contact gehad met vodafone en ze zeiden dat ik dan een afkoopsom moet betalen wil ik 4 maanden van te voren overstappen. Alleen klopt dit? Naar mij geweten is het zonder extra kosten wil ik overstappen. Ik ben ook van plan om naar KPN over te gaan. Omdat ik echt veel te veel betaal bij vodafone voor wat ik precies krijg.

Ik hoop wat meer informatie erover te krijgen.

Mvg, Jeffrey

Beste antwoord door Anonymous

Hallo ​@Jeffrey0114 

Dat heb je niet helemaal goed begrepen, je kan 120 dagen (is bijna 4 maanden) voor je abonnement bij je huidige provider (Vodafone) afloopt een abonnement met overstapservice aanvragen bij een andere provider (KPN).
Die overstap vind pas plaats op het moment dat het moment dat je abonnement bij je huidige provider afloopt.
Als je een abonnement met mobiel toestel erbij neemt dan krijg je het toestel wel zo snel mogelijk, maar dan nog moet je eerst het abonnement bij je oude provider uitzitten voor je abonnement bij KPN ingaat.

Zie ook deze pagina waar je dat en meer over overstappen kan vinden: https://www.kpn.com/mobiel-abonnement/overstappen

Als je eerder wilt overstappen dan moet je inderdaad een afkoopsom betalen bij je huidige provider Vodafone.

Bekijk origineel
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

6 reacties

• 0 reacties
  • Antwoord
  • 3 mei 2025

Hallo ​@Jeffrey0114 

Dat heb je niet helemaal goed begrepen, je kan 120 dagen (is bijna 4 maanden) voor je abonnement bij je huidige provider (Vodafone) afloopt een abonnement met overstapservice aanvragen bij een andere provider (KPN).
Die overstap vind pas plaats op het moment dat het moment dat je abonnement bij je huidige provider afloopt.
Als je een abonnement met mobiel toestel erbij neemt dan krijg je het toestel wel zo snel mogelijk, maar dan nog moet je eerst het abonnement bij je oude provider uitzitten voor je abonnement bij KPN ingaat.

Zie ook deze pagina waar je dat en meer over overstappen kan vinden: https://www.kpn.com/mobiel-abonnement/overstappen

Als je eerder wilt overstappen dan moet je inderdaad een afkoopsom betalen bij je huidige provider Vodafone.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • 2 reacties
  • 3 mei 2025

Dus als ik het goed begrijpt kan ik voor 120 dagen gewoon overstappen naar KPN zonder dat ik enige afkoopsom moet betalen aan vodafone? Ik moet dus wel nog tot het einde van me contract uitzitten en blijven betalen aan vodafone toch? Maar dan kan ik dus wel een nieuw toestel uitkiezen alvast bij KPN.

Als ik het goed hebt begrepen

• 0 reacties
  • 3 mei 2025

Ja dat klopt ​@Jeffrey0114 

Je kan de overstap 120 dagen van te voren aanvragen en alvast een mobiel uitkiezen.
Maar tot de daadwerkelijke overstap blijf je dan je Vodafone abonnement gebruiken, de Vodafone simkaart kan je dan ook in je nieuwe mobiel gebruiken tot de overstap.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • 2 reacties
  • 3 mei 2025

Top dankjewel voor je antwoord ;)

• 7200 reacties
  • 3 mei 2025

Met andere woorden: jij schiet er niets mee op om nu al over te stappen. 

Jeffrey0114 schreef:

Omdat ik echt veel te veel betaal bij vodafone voor wat ik precies krijg.

Dat zal jij gewoon moeten blijven betalen tot einde contract.

Je kunt dus net zo goed wachten tot 1 maand voor het einde van het contract. Er vanuit gaande dat Vodafone 1 maand opzegtermijn heeft.

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22
  • Moderator
  • 15905 reacties
  • 6 mei 2025

Hi ​@Jeffrey0114, ik zie dat ​@GeSp je al duidelijk heeft uitgelegd hoe het precies zit met het overstappen, top!

Mocht je nu of tegen de tijd van het plaatsen van je bestelling nog verdere vragen hebben, dan horen we ze uiteraard graag ðŸ˜Š