Skip to main content
Antwoord

Hoe werkt nummerbehoud als ik overstap van het zakelijke abonnement van mijn werkgever naar een eigen privé abonnement?

• September 2, 2025
  • 3 reacties
  • 91 keer bekeken

Ik heb een mobiele telefoon in gebruik van mijn werkgever. Binnenkort verlaat ik dit bedrijf en ik heb toestemming om het nummer van deze zakelijke telefoon mee te nemen/ over te zetten naar een privé abonnement. Zowel het zakelijke abonnement als het af te sluiten privé abonnement is/wordt van KPN. Wat moet ik hiervoor doen?

Beste antwoord door Ik_Combineer

Hoe groot is het bedrijf? Als het een familiebedrijf is en het een kleinzakelijk abonnement is kan je een contractsovername doen via de website van KPN. 

Als het een grootzakelijke abonnement is, KPN EEN of een ander zakelijk portfolio kan je gewoon een nieuw abonnement aanvragen en dan nummerbehoud aanvragen. Je werkgever moet dan via zijn of haar beheerportaal het nummer vrij geven en jij krijgt dan een klantnummer welke je moet invullen bij het nummerbehoud proces. 

3 reacties

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • Antwoord
  • September 2, 2025

Hoe groot is het bedrijf? Als het een familiebedrijf is en het een kleinzakelijk abonnement is kan je een contractsovername doen via de website van KPN. 

Als het een grootzakelijke abonnement is, KPN EEN of een ander zakelijk portfolio kan je gewoon een nieuw abonnement aanvragen en dan nummerbehoud aanvragen. Je werkgever moet dan via zijn of haar beheerportaal het nummer vrij geven en jij krijgt dan een klantnummer welke je moet invullen bij het nummerbehoud proces. 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • September 2, 2025

Dat is helder, het betreft een groot zakelijk abonnement. Ik zal het nummer laten vrijgeven.

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13
  • Moderator
  • September 5, 2025

Hoi ​@ALVASPA. Leuk dat je ook voor je eigen privé abonnement kiest voor KPN! Om het nummerbehoud te bewerkstelligen heeft ​@Ik_Combineer al perfect uitgelegd hoe dit in zijn werk gaat. Heb je inmiddels al contact gehad met de telecombeheerder binnen je organisatie en met de verkregen informatie al een bestelling kunnen plaatsen?