Skip to main content

Ik ga 19 september naar New York en ben voornemens een buitenland extra bundel van KPN te nemen. E-sim werkt op mijn telefoon niet.

Nu is mijn vraag: Moet ik behalve de bundel aanvragen nog iets aanklikken of aanvinken zodra ik in de VS ben? En moet de roaming dan in de VS aan of uit staan?

 

Zoals je aan de vragen kunt merken ben ik er niet erg handig in, dus dit leek mij de handigste oplossing zonder risico op hele hoge kosten.

Ik hoor graag!

Hallo @MirandaR 

 

Je kan hier vinden welke bundels je kan gebruiken in de VS, het zijn dus alleen data bundels, de telefoonkosten om te bellen vallen daar dus niet onder: https://www.kpn.com/mobiel-abonnement/bundels/buitenland.htm

Roaming moet aan staan anders werkt je data niet.

 

Het beste kan je voor vertrek uit Nederland de bescherminglimiet aanzetten zodat je nooit voor onverwachte data kosten komt te staan:

Beschermingslimiet aanpassen

Wil je de beschermingslimiet verlagen naar 0 euro, dan kan dat: SMS bescherming aan naar 1266

Je zet hiermee de limiet op 0,- en je kunt dan dus geen gebruik maken van mobiel internet buiten de EU, totdat je de limiet zelf weer aan zet (bescherming uit naar 1266) of een voordelige Extra buitenlandbundel activeert. 

 

Zie ook dit artikel waar je dat kan vinden en nog veel meer over Roaming:

 

 

Voor de rest hoef je niets te doen (behalve van je vakantie of verblijf daar genieten).


Reageer