Skip to main content
Beantwoord

Hoe zeg ik mijn abonnement kosteloos op? 4G problemen met de iPhone 11

• November 30, 2025
  • 8 reacties
  • 128 keer bekeken

Helaas ben ik ook slachtoffer sinds een paar weken van het welbekende KPN iPhone 11 probleem. Na het lezen van dit forum is het mij duidelijk geworden dat KPN geen moeite zal steken in het verhelpen van dit probleem en daarom ga ik overstappen.
Nu loopt mijn contract tot 01-06-2026, en zal ik absoluut niet akkoord gaan als KPN mij kosten in rekening brengt voor het afkopen van mijn abonnement. Als mij was vertelt dat ik mijn prima werkende iPhone 11 buitenshuis niet meer kon gebruiken door een fout van KPN dan was ik natuurlijk nooit een abonnement aangegaan. :)
Nu is mijn vraag: Hoe kom ik in contact met de juiste persoon om ervoor te zorgen dat KPN mijn abonnement KOSTELOOS opzegt, zodat ik van normaal werkend 4G kan genieten bij elke andere provider?

Mvg Matthijs

Beste antwoord door Michel.uit.Arnhem

Hoi ​@Matthijsvb 

Even wat extra informatie omtrent het voortijdig opzeggen van je mobiel abonnement bij KPN.
De problemen met jouw iPhone 11 in combinatie met het KPN mobiele netwerk, is géén geldig reden om kosteloos onder je abonnement uit te komen.
Je dient eerst KPN de gelegenheid te geven, om dit probleem voor je op te lossen of door zelf een nieuwe iPhone te kopen uit de serie 13 of hoger.

Daarnaast zijn de meeste KPN klanten met een iPhone 11 geholpen door KPN, door de iPhone 11 om te ruilen voor een iPhone 13 via de reparateur (Reconext) waarmee KPN samenwerkt.
Je dient jouw iPhone 11 dus ter reparatie aan te bieden, via de volgende link: KPN reparatie portal
Vermeld daar dan duidelijk bij dat het om ontvangstproblemen gaat, in combinatie met het KPN mobiele netwerk (4G en 5G).
Je dient dan jouw iPhone 11 op te sturen naar Reconext, dus je zou dan sowieso een vervangende telefoon kunnen lenen van een familielid of een goede vriend.

Ook kun je langs een Amac Winkel of een Apple Store om het probleem met jouw iPhone 11 te bespreken.

Mocht je nu al onder je contract uit willen bij KPN, dan betaal je dus sowieso een afkoopsom voor alle maanden bij elkaar opgeteld tot 1 juni 2026, hier kom je helaas niet onderuit.
Wil je geen afkoopsom betalen, dan zou je dus je contract bij KPN uit moeten zitten tot 1 juni 2026 aanstaande.

Maar je kunt altijd bellen met de klantenservice van KPN via 0800-0402 of via jouw KPN mobiele aansluiting op 1200.

Spreek dan nadat de voice respons stem je heeft gevraagd waarvoor je belt, het volgende in:
ik wil een medewerker spreken en na de tweede vraag opzeggen.

De openingstijden zijn:

• Maandag tot en met vrijdag van 08:00 tot 18:00 uur
  • Zaterdag van 08:00 tot 17:00 uur
  • Zondag de gehele dag gesloten, behalve bij een storingen.

Houdt er rekening mee, dat je ook vanuit een KPN medewerker hetzelfde te horen krijgt, omdat jouw probleem geen (directe) reden is om jouw KPN mobiele abonnement eerder en ook kosteloos te kunnen beëindigen.

8 reacties

Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • November 30, 2025

Het probleem ligt bij Apple.  Een aantal iphone 11 zijn voorzien met een chip die het laat afweten i.c.m. kpn mobiel  netwerk.  Kpn heeft daar een keurige oplossing voor via de reparatie site. Er is geen reden hier kpn de schuld voor te geven, maar juist dankbaar te zijn voor de coulante oplossing.  De klacht mag naar Apple. 😉

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Hoi ​@Matthijsvb 

Even wat extra informatie omtrent het voortijdig opzeggen van je mobiel abonnement bij KPN.
De problemen met jouw iPhone 11 in combinatie met het KPN mobiele netwerk, is géén geldig reden om kosteloos onder je abonnement uit te komen.
Je dient eerst KPN de gelegenheid te geven, om dit probleem voor je op te lossen of door zelf een nieuwe iPhone te kopen uit de serie 13 of hoger.

Daarnaast zijn de meeste KPN klanten met een iPhone 11 geholpen door KPN, door de iPhone 11 om te ruilen voor een iPhone 13 via de reparateur (Reconext) waarmee KPN samenwerkt.
Je dient jouw iPhone 11 dus ter reparatie aan te bieden, via de volgende link: KPN reparatie portal
Vermeld daar dan duidelijk bij dat het om ontvangstproblemen gaat, in combinatie met het KPN mobiele netwerk (4G en 5G).
Je dient dan jouw iPhone 11 op te sturen naar Reconext, dus je zou dan sowieso een vervangende telefoon kunnen lenen van een familielid of een goede vriend.

Ook kun je langs een Amac Winkel of een Apple Store om het probleem met jouw iPhone 11 te bespreken.

Mocht je nu al onder je contract uit willen bij KPN, dan betaal je dus sowieso een afkoopsom voor alle maanden bij elkaar opgeteld tot 1 juni 2026, hier kom je helaas niet onderuit.
Wil je geen afkoopsom betalen, dan zou je dus je contract bij KPN uit moeten zitten tot 1 juni 2026 aanstaande.

Maar je kunt altijd bellen met de klantenservice van KPN via 0800-0402 of via jouw KPN mobiele aansluiting op 1200.

Spreek dan nadat de voice respons stem je heeft gevraagd waarvoor je belt, het volgende in:
ik wil een medewerker spreken en na de tweede vraag opzeggen.

De openingstijden zijn:

• Maandag tot en met vrijdag van 08:00 tot 18:00 uur
  • Zaterdag van 08:00 tot 17:00 uur
  • Zondag de gehele dag gesloten, behalve bij een storingen.

Houdt er rekening mee, dat je ook vanuit een KPN medewerker hetzelfde te horen krijgt, omdat jouw probleem geen (directe) reden is om jouw KPN mobiele abonnement eerder en ook kosteloos te kunnen beëindigen.

Speedmaster
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • November 30, 2025

En in aanvulling op de uitleg van ​@Michel.uit.Arnhem Stuur je deze op voor reparatie dan krijg je normaal gesproken een iPhone 12 er voor terug, dus geen reparatie maar een compleet nieuw toestel 

Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • November 30, 2025

Volgens mij een 13

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • November 30, 2025

In ieder geval een goedwerkende iPhone.

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

En in aanvulling op de uitleg van ​@Michel.uit.Arnhem Stuur je deze op voor reparatie dan krijg je normaal gesproken een iPhone 12 er voor terug, dus geen reparatie maar een compleet nieuw toestel 

Hoi ​@Speedmaster 

Je krijgt een nieuwe iPhone 13 thuis gestuurd.
De iPhone 12 is bijna niet meer verkrijgbaar, en gaf ook een tijdje problemen op het mobiele netwerk van KPN.

Vandaar dat KPN heeft gekozen voor de iPhone 13, omdat die probleemloos werkt op het 4G en 5G netwerk van KPN.

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • December 1, 2025

Een kansberekening van mijn kant. De iPhone 11 was sinds 9 september 2022 niet meer gemaakt. Hoeveel kansen achten jullie dat KPN in november 2023 nog iPhone 11 verkocht?

In januari 2023 uitsluitend vanaf iPhone 13, in augustus 2023 uitsluitend vanaf iPhone 14, zo laat wayback zien.

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Hoi ​@TDN 

KPN verkoopt nog steeds de iPhone 13, al is dat weliswaar alleen nog in de kleur zwart en met 128 GB aan geheugencapaciteit, en het is inmiddels december 2025.

Klik op de link: iPhone 13 bij KPN

Dus Wayback geeft dus geen correcte informatie, blijkt nu.