Skip to main content

Hallo kpn

 

Ik heb n probleempje met het overzetten van mijn telefoongegevens naar een nieuwere iPhone X 12

Mijn zwager heeft m voor mij overgezet maar als ik bij AirDrop iets verstuur staat zijn naam met mijn foto erbij !

Ook als ik soms wat automatisch in wil vullen komt zijn e-mail boven ook de mijne dus ik kan kiezen maar toch

Het rare is dat alles bij mijn naam dus iPhone van ….. klopt 

Nu krijg ik weer n nieuwere dus wil ik het er graag uit hebben 

Heeft u een oplossing voor me?

Waarschijnlijk staat je iPhone nog ingelogd op de Apple ID van je zwager. Als je naar je instellingen gaat, zie je dan bovenaan je eigen naam staan of die van je zwager?

 

De IPhone van… naam heeft er vrij weinig mee te maken. Dat is de naam die je zelf aan je toestel kan geven om het te kunnen onderscheiden als je iets met AirDrop gaat versturen of bijvoorbeeld als je een hotspot aan wil maken etc. 


ik zie mijn eigen naam staan met foto


Hoi @Marvalan, dat is een instelling op het toestel zelf inderdaad. Het is niet iets wat wij kunnen aanpassen. Onder de algemene instellingen kan je de naam van je iPhone bekijken, dat is niet bij de naam die je bovenaan ziet staan bij de instellingen, het is wat lager.

Apple legt het op hun eigen hulppagina zo uit: De naam van je iPhone wijzigen.


Mijn naam stond er al dus ik hoef niets te veranderen


Wellicht staat de oude telefoon nog ingelogd via je Apple ID. Om te ontkoppelen:

Log in bij appleid.apple.com en selecteer 'Apparaten'. Selecteer het apparaat om de gegevens ervan te bekijken en klik vervolgens op 'Verwijder uit account'. Bekijk het bericht dat wordt weergegeven. Klik nogmaals om te bevestigen dat je het apparaat wilt verwijderen.


Het staat allemaal op mijn naam dus ga ik niks verwijderen

het zou eigenlijk het beste zijn als ik alles verwijder en opnieuw instel 

via mijn iPad maar misschien zijn er nog wat opties


Ergens in de instellingen staat de andere naam nog, anders kan die daar niet getoond worden. De vraag is dus alleen waar deze nog staat, dat is een kwestie van zoeken in de instellingen. Dat kan je alleen zelf doen op het toestel. Of inderdaad helemaal opnieuw installeren, dan zouden alle voorgaande instellingen weg moeten zijn.


Hallo Jasper 

Sinds  v d week heb ik n nieuwere iPhone pro max 13

en de gegevens zijn overgezet 

ik zal kijken of het euvel nu verholpen is

hoop ik 

 


Dus niet

had met ‘kaarten’te maken 

bij mijn foto stond hoe raar ook de naam van mijn zwager nog met gegevens die heb ik gewist het lijkt nu verholpen 

hoop ik


Ah, het stond toch nog ergens verstopt dus. Niet op een plek die ik had verwacht, maar klinkt nu beter dus 🙂