Skip to main content

De vraag gaat specifiek over Sim Only (5G abonnement), bijv. de 12GB variant (die verdubbeld naar 24GB als je al andere producten hebt). Ik kan over de unlimited wel de nodige informatie vinden, niet over de sim Only (niet unlimited). Hoeveel GB mag ik in het buitenland gebruiken?

 

De vervolgvraag, als ik dan vanuit een ander nummer bijv. 20GB deel, dan heb ik die maand 44GB te besteden. Zit wat je deelt ook in het limiet?

Hallo @ErwinLWD 

Bij een niet-unlimited abonnement mag je alle GB's die je hebt (of gedeeld heb gekregen) gebruiken in Nederland én de EU-landen. 

De GB's die je gedeeld krijgt, zijn geldig tot het einde van de lopende factuurperiode van de gever. Dat kan dus eerder (of later) zijn dan jouw factuurperiode.


Hallo @ErwinLWD 

Bij een niet-unlimited abonnement mag je alle GB's die je hebt (of gedeeld heb gekregen) gebruiken in Nederland én de EU-landen. 

De GB's die je gedeeld krijgt, zijn geldig tot het einde van de lopende factuurperiode van de gever. Dat kan dus eerder (of later) zijn dan jouw factuurperiode.

Bedankt voor je reactie. Op basis van jouw antwoord heb ik mijn antwoord, alleen kan ik dit niet terugvinden in de link die je deelt. Heb de pagina helemaal doorgenomen, ook de verwijzingen. Kun je wijzen waar het precies staat? In theorie zou je dan namelijk een abonnement boven de 50GB kunnen creëren en daarmee meer data in het buitenland mogen verbruiken dan bijv. de unlimited 50 of 300


Ok, over het delen staat daar inderdaad niet veel, maar in het volgende topic wel:

Een stuk omlaag bij Hoeveel MB's kan ik per maand ontvangen?

Je kunt zoveel MB’s ontvangen als een ander jou kan geven. De MB's die je krijgt zijn geldig in NL en de EU.


In theorie zou je dan namelijk een abonnement boven de 50GB kunnen creëren en daarmee meer data in het buitenland mogen verbruiken dan bijv. de unlimited 50 of 300

Als u maar genoeg familieleden heeft die data naar u delen, dan kunt u zo 100en GB gebruiken in het buitenland.

Terwijl de gevers die zelf een unlimited abonnement hebben zoveel GB's nooit zouden kunnen gebruiken in het buitenland. 

Want data delen naar een unlimited abonnement is niet mogelijk. En dus kan iemand met een unlimited abonnement nooit meer dan 75 GB gebruiken in het buitenland. 


Hi @ErwinLWD,

Ik zie dat anderen je al uit hebben gelegd dat je ál je data in de EU kunt gebruiken, ook data die je verkrijgt via Mb's delen. Ik hoop dat nu helemaal duidelijk is hoe het zit 😊


Reageer