Skip to main content

Sinds 3 maanden een kids abonnement afgesloten bij KPN en nu als dank een rekening van 300 euro, ben van mening dat kpn nu mensen met hun zo leuke nieuwe service, waar wij niks van wisten=> dat je met je abonnement bij Google tot 300 euro aan spelletjes uit kan geven en via je KPN abonnement betaald zonder toestemming, mijn kind helemaal van slag, omdat hij niet wist wat hij had gedaan, nog nooit zo iets gedaan en al 4 jaar telefoon abonnement en nu zou hij dood leuk volgens KPN kosten maken en dan zegt KPN leuk, moet je met Google regelen, wij zijn alleen de betalende partij, nou hoe dan, jullie maken onderling regelingen, waarvan ik vind dat ik hier accoord voor moet geven en jullie dit niet zomaar aan moeten kunnen zetten als zijnde nieuwe service van kpn/Telfort je mag Google betalingen tot 300 euro via KPN doen. Dus mensen let op dat je dit uitzet, want anders kun je wel eens flinke kosten krijgen, waar jou kind of jij niks aan kunnen doen, ja betalen 🤬 en dan het vreemde is dat mijn zoon met zijn mobiel deze aankopen helemaal niet heeft gedaan, maar op zijn tablet, dus leg mij maar uit hoe dat kan ???? 

Hallo @Astrid69 , of die aankopen nu zijn gedaan via een tablet of smartphone maakt inderdaad niets uit. Het is gebeurd via een Google-account dat je hebt en datzelfde Google account staat natuurlijk zowel op de tablet als op de phone.

In de Google Play instellingen (Google Play is de app waar je de apps downloadt en updated), kun je bij gebruikersinstellingen ouderlijk toezicht aan of uit zetten en bij verificatie vereisen voor aankopen ook aan of uit zetten, bij een van beide of bij beide stand waarschijnlijk e.e.a. op uit of toestaan.

KPN is slechts een partij die aan de klant doorberekent wat zij ook weer aangeleverd krijgen van derden, in dit geval Google.

 


Wat je nu zegt klopt niet, ik heb tot nu toe nog nooit kosten gehad van Google van mijn zoon en heeft al 4 jaar mobiel en google, maar nu heeft kpn/Telfort een nieuwe service dat je tot 300 euro bij google via kpn/Telfort kunt betalen, dit hebben wij nooit aangezet, maar per toeval gevonden en natuurlijk meteen uitgezet, ik vind dat kpn hier toestemming voor moet vragen, hier komen heel veel gezinnen door in de problemen. En dan is het wel lekker makkelijk van kpn om het naar Google af te schuiven

 


Wat JanD zegt, klopt wel degelijk Astrid. Ik snap dat dit geen leuke kosten zijn en dat je hiervan baalt. Maar een provider (in dit geval KPN) is hier slechts een doorgeefluik. 


Ja die toestemming geeft voor uitgaven van mijn rekening


Dat is helaas niet juist. Dit is als klant je eigen verantwoordelijkheid en je kunt dit niet afschuiven op je provider. Stel je had T-Mobile gehad, dan waren deze kosten net zo goed in rekening gebracht. Zoals Jan D in een vorig bericht al aangaf, kun je bij Google Play Instellingen het ouderlijk toezicht in - en uitschakelen. Dat is de verantwoordelijkheid van de eindgebruiker en niet van de provider.


Ja die toestemming geeft voor uitgaven van mijn rekening

Hallo @Astrid69 , zie mijn eerdere uitleg, voor die kosten heb je (ongewild) zelf toestemming gegeven door bepaalde instellingen die niet goed stonden.

Of je zoon ( ik weet niet hoe handelingsbekwaam c.q. hoe oud hij is) heeft dat (per abuis) geactiveerd.


Deze vraagt netjes of hij iets mag en moest dat via iDEAL, kpn heeft mij zelf door telefoon gezegd dat dit een service is van kpn, waar ik geen idee van had, dan had hij het al veel eerder kunnen doen.


Wij hadden geen idee van deze service en hebben het moeten googelen om het bij kpn uit te kunnen zetten.  

 


Hoi @Astrid69, ik snap heel goed dat je van deze kosten baalt. Dit is ook een heel onaangename verassing. Helemaal mee eens. Dit staat echter niet zomaar aan, pas als je een aankoop doet krijg je een keuze hoe je wilt betalen, 1 van die opties is via de factuur. Wij zijn dus alleen een doorgeefluik. Het had ook op de creditcard kunnen staan bijvoorbeeld. Ik kan er niet meer van maken helaas.