Skip to main content

Hallo, al wat jaartjes bij KPN mobiel, maar ik ga nu toch echt serieus eens mijn focus hebben naar een andere provider (vodafone) 

 

Gisteren op vakantie naar Turkije en ja ik weet dat dit buiten Europa ligt dus data/bellen niet uit een bundel. We waren vroeg in Turkije en de kamer was nog niet gereed. Voor wifi hotel heb ik een kamernummer nodig. Dus slechts enkele whatsappjes gestuurd met een enkele foto. Kreeg spoedig daarna SMS van KPN dat 80% van mijn "roaming" was verbruikt en dus bijna zouden ze de snelheid verlagen. 

 

In mijn mijn kpn app zie ik nu mijn buiten gebruik staan. Voor 22 MB bedraagt dit €56,22. Bizar gewoon. 

 

Mijn vrouw (50+ mobiel) ook een buiten bundel bericht....iets meer dan 18 MB voor €6,18. 

 

Bizar hoog verschil. Leg mij maar eens uit waardoor KPN zulke hoge tarieven berekend. 

Doe me een lol en sms "BESCHERMING AAN" naar 1266 om ervoor te zorgen dat je niet meer tegen die exorbitante dataroaming kosten aan zult lopen bij een volgende keer dat je je aan de randen van de EU bevindt of zelfs daarbuiten.

Het is naar mijn mening niet uit te leggen dat een MB buiten de EU zonder databundel €2,50 moet kosten terwijl dat met een databundel nog geen 2 honderdste cent kost.

KPN is overigens niet de enige provider die dergelijke exorbitante prijzen rekent, Vodafone, Odido en alle andere providers doen dat ook.


Dankjewel voor je reactie. Ik wist dat het geld ging kosten, maar zoveel !!! Vrouwlief kreeg ook een SMS van 50+mobiel met overzicht prijs per MB. Dat is netjes en klantgericht. Bij KPN niets van dat alles...enkel dat bericht dat ik al op 80% zat. 

 

Maar ik neem dit mee bij kiezen nieuwe provider. 


Hi en welkom hier @Marcel_62.

Wat rot dat je vrouw en jij tegen onverwachte kosten in het buitenland aan gelopen zijn. Die kunnen als roaming aan staat op je toestel en je (nog) geen bundel aan hebt staan inderdaad heel hard oplopen. Soms gaat dat zo snel dat je de sms over de kosten niet op tijd binnen hebt, afhankelijk van de kosten per MB van het land waar je bent. Ik kan er helaas niks aan veranderen, behalve je verwijzen naar de tip over de bescherming die wjb al noemt, en de tips in onderstaand topic:

 

 


Wel bijzonder dat 50+mobiel een heel ander tarief berekend. 18 MB voor 6,80 (en SMS met tarieven)  en KPN voor 22 MB ruim 55 euro, en geen sns met tarieven. Dat is de hoofdprijs rekenen. Maar ja, Overstap moment KPN thuis en mobiel komt vanzelf weer voorbij. 


Daarom bestaat en is er concurrentie met al die vele providers. 


Reageer