Skip to main content
Beantwoord

Honkai: Star Rail werkt niet of werkt niet goed op het mobiele netwerk

• July 7, 2025
  • 2 reacties
  • 43 keer bekeken

Hoi,

Ik merk dat er via het KPN netwerk er een constante 1001_1 error word aangegeven via Honkai: Star Rail met inloggen. Ook als je in het spel eventueel komt schiet de ping naar 999 of verlies je de verbinding compleet. Ik weet niet waarvan het komt maar het gebeurt alleen via het KPN netwerk. Odido, Vodafone werkt hierop wel. Andere spellen werken in ieder geval wel.

Ik heb ook een VPN waarop het werkt en via het thuisnetwerk ook dus is er een idee waar het aan ligt? Ik heb niet echt de neiging om continu op een VPN zitten als het gewoon op het netwerk zou moeten werken.

Misschien komt het door een update die vorige week is uitgekomen die het KPN netwerk niet leuk vind? Ik post maar hier aangezien telefonisch niet echt behulpzaam was en ook werd opgehangen (foutje waarschijnlijk wie weet?)…

Iemand die een idee heeft? Ik heb alle troubleshooting al gedaan (alles wat via Hoyoverse staat en KPN netwerk instellen etc.)

Beste antwoord door Neville

@Ziddy 

Ik vermoed dat het spel geen IPv6 adressen ondersteund. IPv6 is de opvolger van IPv4 adressen. Apn internet van kpn ondersteund IPv6 en zover ik weet is kpn de enige Nederlandse mobiele provider die IPv6 aanbied. Dat verklaart waarom het bij andere mobiele providers wel werkt. 

Als je een Android toestel hebt (bijvoorbeeld Samsung, Oppo, Huawei) dan kun je de apn instellingen van apn internet aanpassen door apn-protocol van IPv6/IPv4 naar IPv4 te zetten. Op deze manier krijgt je mobiel een IPv4 adres en geen IPv6 adres. Dan verwacht ik dat het wel gaat werken. 

In het geval van een iPhone kun je helaas apn-protocol niet aanpassen. Een mogelijke oplossing is om apn internet aan te passen naar portalmmm.nl. Apn portalmmm.nl gebruikt alleen IPv4 adressen. Alleen hebben nieuwe abonnementen alleen nog toegang tot apn internet en geen toegang tot apn portalmmm.nl. Zover ik weet.

2 reacties

Forum|alt.badge.img+6
  • Topper
  • Antwoord
  • July 7, 2025

@Ziddy 

Ik vermoed dat het spel geen IPv6 adressen ondersteund. IPv6 is de opvolger van IPv4 adressen. Apn internet van kpn ondersteund IPv6 en zover ik weet is kpn de enige Nederlandse mobiele provider die IPv6 aanbied. Dat verklaart waarom het bij andere mobiele providers wel werkt. 

Als je een Android toestel hebt (bijvoorbeeld Samsung, Oppo, Huawei) dan kun je de apn instellingen van apn internet aanpassen door apn-protocol van IPv6/IPv4 naar IPv4 te zetten. Op deze manier krijgt je mobiel een IPv4 adres en geen IPv6 adres. Dan verwacht ik dat het wel gaat werken. 

In het geval van een iPhone kun je helaas apn-protocol niet aanpassen. Een mogelijke oplossing is om apn internet aan te passen naar portalmmm.nl. Apn portalmmm.nl gebruikt alleen IPv4 adressen. Alleen hebben nieuwe abonnementen alleen nog toegang tot apn internet en geen toegang tot apn portalmmm.nl. Zover ik weet.

• Auteur
  • July 7, 2025

@Ziddy 

Ik denk dat je gelijk hebt. Zelfs nog meer merk ik dat de signaal sterkte hoger is en niet continu verandert van 5G naar 4G als de APN op alleen IPv4 staat. 

IPv4:

IPv4/IPv6:

Geen idee waarom dit gebeurt maar hey probleem opgelost, had geen idee dat dit de oplossing kon zijn. Dank je wel!

Voor referentie gebruik ik een Samsung S24 Ultra. Het kan zijn dat de verbinding ook onstabieler word op IPv4/IPv6 maar wie weet. Als iemand anders dit probleem merkt probeer wat Neville heeft gezegt.