Skip to main content

Hoi,

Ik zou graag de mogelijkheid van hotspot op de telefoontjes van mijn kinderen willen uitschakelen.
Die wordt teveel gebruikt. 
Echter, dit kun je niet via restricties op de iphone (zoals screentime) regelen.
Apple verwijst je door naar je carrier. KPN dus in mijn geval.
Kan iemand me hiermee helpen?

Dank

Hi @Twanneman, het maken van een hotspot, is een functie van het toestel zelf, wij staan hier als provider volledig los van! Het maken van een hotspot kan ook als je geen simkaart in het toestel hebt en verbonden bent met de wifi :wink:

Wel erg lastig als de kinderen hier te veel gebruik van maken. Kun je hier geen afspraken over maken met de kinderen? Dat ze een hotspot alleen in bepaalde situaties mogen gebruiken? Verder schijnt de hotspot bij iOS 13 anders te werken dan bij andere iOS versies, wellicht is dit bij jullie ook het uitzoeken waard!


Maja,

bedankt voor je antwoord. Helaas klopt je antwoord niet.

Een provider kan zeker wel de hotspot mogelijkheid uitschakelen. Vroeger gebeurde dat bij veel providers.

en, zonder sim geen hotspot. Dat zou ook ergens onlogisch zijn. Waar moet de hotspot client immers naartoe? Hij zit al op de wifi schijnbaar.

 

gr


Waar doel je precies op met hotspot? Bedoel je dat de mobieltjes verbinding maken mét een beschikbaar hotspot netwerk en zo het internet op gaan? In dat geval heb ik je in eerste instantie verkeerd begrepen.

Of bedoel je de mogelijkheid om een hotspot te maken van het toestel, zodat ándere apparaten kunnen verbinden met de iPhone en mee kunnen liften op het internet van de iPhone? Zo heb ik je bericht opgevat. Ik hoor graag hoe het zit!

Ik verstuur dit bericht overigens met mijn laptop die verbonden is met de hotspot van mijn telefoon, waar ik de mobiele data van heb uitgeschakeld en alleen verbonden ben met de wifi. Ik maak nu dus (om het even te testen) gebruik van een hotspot zonder dat mijn KPN simkaart hierbij betrokken is. Heel veel toegevoegde waarde heeft dit niet aangezien ik inderdaad ook rechtstreeks op de wifi kan, maar technisch gezien is het dus prima mogelijk om een hotspot te maken zonder dat er een mobiele provider aan te pas komt :wink:


Heel veel toegevoegde waarde heeft dit niet aangezien ik inderdaad ook rechtstreeks op de wifi kan, maar technisch gezien is het dus prima mogelijk om een hotspot te maken zonder dat er een mobiele provider aan te pas komt

Klopt helemaal, inderdaad zinloos, maar technisch werkt het wel.

Een telefoon gebruik je in de regel als hotspot via het mobiele netwerk.

Hallo @Twanneman en @Maja_ , is het een idee om de mobiele gegevenslimiet aan te zetten op een zo laag mogelijke of zero-waarde?

 

 


Ik heb geen reactie meer van je gezien dus ga ik ervan uit dat je geen verdere hulp nodig hebt. Anders hoor ik het graag!