Skip to main content

Ik huur een ruimte waar geen wifi is maar had begrepen van een collega dat hij videogesprekken kon voeren met gebruik van zijn hotspot. Ik heb mijn abonnement bij KPN aangepast om te zorgen voor genoeg MBs maar zoom, noch mijn administratie programma draait als mijn computer aan de hotspot verbonden is. Zoom gaat niet eens open en het administratie programma klaagt de hele tijd over de slechte internet verbinding en waarschuwt dat mijn aanpassingen niet worden opgeslagen. Hoe kan ik dit verhelpen?

Dan is de mobiele verbinding binnenshuis daar ook niet optimaal @JeanA en de bandbreedte te laag voor goede verbindingen. De bandbreedte die beschikbaar is op de betreffende zendmast waar jij op inlogt moet de capaciteit verdelen over de aanvragers en hoe meer aanvragers hoe minder bandbreedte per persoon beschikbaar is en Zoom is een videoverbinding die relatief meer bandbreedte vraagt dan een administratiepakket dat iets naar de cloud stuurt of iets uit de cloud opvraagt.

 

 


@Nomen Nominandum Bedankt voor de uitleg. Erg behulpzaam. Ik ga weer op zoek naar een ruimte met een goede wifi verbinding.


@Nomen Nominandum Bedankt voor de uitleg. Erg behulpzaam. Ik ga weer op zoek naar een ruimte met een goede wifi verbinding.

Graag gedaan @JeanA 


Zit je diep in het gebouw daar ?
Kun je de hotspot op een betere plek kan leggen, met een betere ontvangst ?
Maar dan weer wel op een afstand die je met de wifi kunt overbruggen.
Als een test met je telefoon slaagt dan zou je kunnen overwegen om er een los kastje voor aan te schaffen, een mifi.


En voor een mifi mag je alleen een 097 Data nummer gebruiken en geen 06 nummer @JeanA en @KeesYagi 


Hoi @JeanA! Wat jammer dat het niet werkt dan. Ik denk dat het bereik je dan inderdaad opbreekt. Je kan proberen om de hotspot bij een raam te leggen en te herpositioneren zoals men hierboven aangeeft maar garanties zijn dan inderdaad helaas niet te bieden 😞