Skip to main content

Ik heb een Huawei 21F8 dongel met KPN abonnement.

Thuis in Nederland pakte mijn laptop meteen de verbinding.

In Portugal echter niet. de dongel ziet wel de provider, P-phone maar maakt geen internet verbinding.

Op laptop de site van Huawei geopend gebruikersnaam ingevuld en wachtwoord, maar helaas geen succes. wat nu?

Hoi @Jan KB, welkom bij ons op het forum. Maakt de dongel we verbinding met het Portugese netwerk, of dat helemaal niet? Krijg je er een foutmelding bij of gebeurt er iets anders?

Zie je ook andere netwerken, of is dat het enige netwerk?

We denken graag met je mee, maar daarvoor hebben we meer informatie nodig. Kan je er meer over vertellen?


Dag Jasper,

met de KPN kaart in de dongel krijg ik wel 4g verbinding te weten vodafone.

maar het verbindt niet met laptop of mobiel, dus geen wifi connectie.

Wel krijg ik een site van Huawei om in te loggen, maar zonder susses.

Bijgaand een aantal schermen van mijnlaptop en van de dongel.

 


Ik zie dat je niet het wachtwoord kent om in te loggen op je dongel. Dan wordt het lastig om je instellingen van je dongel te controleren.

Het lijkt erop als ik naar de foutmelding kijkt dat je een verkeerde apn naam gebruikt. Wanneer je op het KPN netwerk in Nederland zit, dan zal het netwerk indien je een verkeerde apn naam hebt ingevuld dit voor je corrigeren. Wanneer je aan het roamen bent werkt dit niet. Dit verklaart waarschijnlijk waarom het wel in Nederland werkt.

Mijn advies is om achter het wachtwoord van je dongel te komen en dan je instellingen te controleren. Het wachtwoord heb jezelf een keer ingesteld. Je moet apn internet gebruiken. 

Je laptop heeft wel een wifi verbinding met je dongel, anders zou je niet de webpagina van je dongel zien.Â