Hallo, ik heb mijn abonnement van mijn oude Iphone 14 verlengd op een nieuw toestel, een Iphone 16. Het lukt me niet de E-sim te activeren. Het werkte niet met de verificatiecode die ik binnenkreeg op het oude toestel. Toen las ik online dat je eerst de e-sim moet verwijderen op je oude toestel dus dat heb ik gedaan, maar nu krijg ik ook geen nieuwe verificatiecode meer binnen en weet ik niet hoe ik mijn e-sim kan activeren.
Ik heb het zelfde probleem ervaren. Er blijkt waarschijnlijk een probleem bij kpn hierin te zetten. Althans gaf de winkel aan.
Hallo, ik heb mijn abonnement van mijn oude Iphone 14 verlengd op een nieuw toestel, een Iphone 16. Het lukt me niet de E-sim te activeren. Het werkte niet met de verificatiecode die ik binnenkreeg op het oude toestel. Toen las ik online dat je eerst de e-sim moet verwijderen op je oude toestel dus dat heb ik gedaan, maar nu krijg ik ook geen nieuwe verificatiecode meer binnen en weet ik niet hoe ik mijn e-sim kan activeren.
Je mag nooit eerst je oude e-sim verwijderen, hierop krijg je de verificatie sms om de nieuwe te activeren.
Het gaat nu daarom niet meer werken, tenzij je dit met een backup kan herstellen maar dat denk ik niet.
Je zal dus online of in de winkel een nieuwe plastic simkaart moeten aanvragen om weer een e-sim te kunnen activeren.
je kan deze aanvragen via de MIJNkpn app of in de winkel, via de app duurt het drie dagen voordat je hem in huis hebt, in de winkel krijg je hem direct mee. Ook kunnen de medewerkers je daar helpen met de e-sim activeren.
Simkaart vervangen of extra simkaart aanvragen | KPN
Hoi
bnh noemt hierboven al dat je op het nieuwe toestel esim kunt activeren terwijl hij nog actief is op de oude om zo de sms te kunnen ontvangen. Als esim daar al gedeactiveerd is wordt dat allemaal wat lastiger.
We hebben hier een handig artikel over geschreven!
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.