Skip to main content
Vraag

Hulp gezocht bij activeren e-sim

• January 6, 2026
  • 9 reacties
  • 39 keer bekeken

Ik heb een nieuwe iPhone, maar om de esim te activeren moet ik een sms ontvangen, maar dat kan dus niet.. bellen met kpn lukt maar kunnen het ook niet activeren. via ideal betalen lukt ook niet want mijn abo is gekoppeld aan de rekening van mijn vader. dus als ik die cent betaal blokeert zijn bankrekening omdat ik in het buitenland zit. dus ik loop vast. Kan iemand mij helpen zodat ik de esim kan activeren? ik heb nu problemen op mijn werk omdat ik geen sms kan ontvangen. Graag hulp

9 reacties

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Hoi ​@SergeP 

Welkom op de community van KPN.

De enige weg om een nieuwe eSIM te activeren, is om langs een (link) KPN Winkel in de buurt langs te gaan.
Daar kan een medewerker dan zorgdragen voor het downloaden en activeren van een nieuwe eSIM op je smartphone, een andere optie is er niet in jouw situatie.

Het abonnement moet dan wel volledig op jouw naam staan, of te wel jij bent officieel de contractant van het KPN mobiele abonnement dat jij nu gebruikt.
Neem wel je geldig legitimatiebewijs mee naar de KPN winkel, want daar wordt om gevraagd.

Let op! Dit kan alleen bij een KPN winkel.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • January 7, 2026

top, weet jij of die op Curaçao zit ? daar moet ik dan heenvliegen om de esim te activeren. 

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Hoi ​@SergeP 

Nee, op Curacao zit géén KPN Winkel.
Dat is ook heel logisch, aangezien KPN een Nederlandse provider is voor alleen binnen Nederland.

Maar ik zie dat je in het buitenland verblijft, en daardoor niet even naar een KPN winkel in Nederland kunt gaan, waarmee de opties zeer beperkt zijn tot het aanvragen van een nieuwe/vervangende eSIM via de aanvraag-pagina (link): Nieuwe/vervangende eSIM via iDEAL betaling van 1 cent.

Als je die 1 cent betaald via een iDeal betaling met het bankrekening van je vader, wordt zijn bankrekening echt niet geblokkeerd omdat jij nu het buitenland zit.
Ik heb ook geen idee waar je dit uit opmaakt.

Er zijn veel Nederlanders die vanuit het buitenland een vervangende eSIM bestellen door middel van de verificatie via een iDeal betaling van 1 cent.

Dit is jouw geval dus ook de enige manier, om een vervangende eSIM te krijgen.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • January 7, 2026

Niet dus. Het is geen vraag.de bank rekening is al drie keer geblokkeerd. 

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Hoi ​@SergeP 

Raar en vreemd dat de bankrekening van je vader wordt geblokkeerd, als je een iDeal betaling doet.
Ik heb hier nog niet eerder iets over gehoord of gelezen op de community van KPN.

Waarschijnlijk staat de bankrekening van je vader ingesteld voor alleen (online) betalingen binnen Nederland en de EU, en dat er blokkade zit op betalingen buiten de EU.
Deze blokkade kan je vader zelf uitzetten, binnen internet bankieren van zijn bank.

Anders heb je geen andere opties meer, totdat je weer in Nederland bent.
Je zou tot dan een Prepaid simkaart of eSIM kunnen kopen, bij één van de providers in het land waar je nu verblijft, zodat je weer kunt bellen en internetten op je nieuwe iPhone.

JanD
Superuser
  • January 7, 2026

Ideal werkt uitsluitend binnen NL en niet naar of vanuit het buitenland.

Maar in de loop van dit jaar komt daar verandering in omdat Ideal overgaat in het internationale Wero.

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Ideal werkt uitsluitend binnen NL en niet naar of vanuit het buitenland.

Maar in de loop van dit jaar komt daar verandering in omdat Ideal overgaat in het internationale Wero.

Hoi ​@JanD 

Dat zou inderdaad ook nog een belangrijke rol kunnen spelen, waarom het niet lukt bij TS.
Maar daarmee blokker je geen Nederlandse bankrekening, en zeker niet als iDeal niet werkt in het buitenland.

Inmiddels zijn ze al begonnen met de uitrol van WERO, waardoor straks ook dit probleem uit de wereld is geholpen.

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+27
  • Moderator
  • January 7, 2026

Hi ​@SergeP, welkom allereerst hier. 

Fijn om te zien dat ​@Michel.uit.Arnhem en ​@jn zijn best doen om je te helpen. 

Om eerlijk te zijn wist ik niet dat er een beperking op iDeal stond in het buitenland. 

Hoi ​@SergeP 

Raar en vreemd dat de bankrekening van je vader wordt geblokkeerd, als je een iDeal betaling doet.
Ik heb hier nog niet eerder iets over gehoord of gelezen op de community van KPN.

Waarschijnlijk staat de bankrekening van je vader ingesteld voor alleen (online) betalingen binnen Nederland en de EU, en dat er blokkade zit op betalingen buiten de EU.
Deze blokkade kan je vader zelf uitzetten, binnen internet bankieren van zijn bank.

Is het hiermee gelukt? 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • January 7, 2026

Ik ben de vader. De bank, elke bank kijkt naar waar het verkeet vandaan komt en redeneert dan. Dus dit kan niet lees buitenland en Nederland. Dus fraude …. En ja dat is heel ligisch. De onzin zit uberhaubt in de 1 cent boeking.Â