Skip to main content

Ik heb mijn abonnement veranderd van 25 gb naar 5 gb. Omdat ik niet meer nodig heb. Maar nu is me husselkorting van 7,50 euro naar 2 euro gegaan. Ik betaal maar 2 euro minder voor 20 gb minder. Dat is toch raar? 

Het klopt dat de Husselkorting minder is bij de goedkopere abonnementen. Of het klopt dat je nu maar 2 euro minder betaald, dat weet ik niet. Maar dat de Husselkorting nu lager is, dat zal zeker.


Dag @Ouissal Welkom hier op het KPN Forum. Heb je al ontdekt waar het aan ligt? Je kunt de voordelen checken in MijnKPN. Heb je dat al gedaan? 


Zoals u het nu beschrijft, is de oude situatie goedkoper. Toch?


Ik heb mijn abonnement veranderd van 25 gb naar 5 gb. Omdat ik niet meer nodig heb. Maar nu is me husselkorting van 7,50 euro naar 2 euro gegaan. Ik betaal maar 2 euro minder voor 20 gb minder. Dat is toch raar? 

Hallo @Ouissal ,

Het probleem is dat de prijzen en voorwaarden gelden zoals ze waren op het moment van afsluiten van jouw abonnement. Zowel de prijzen als de voorwaarden zijn niet te vergelijken met de huidige situatie voor nieuwe abonnementen. 

Maar het zou zeker kunnen. Ik heb een voorbeeld opgesteld zoals het zou kunnen zijn:

25 GB : Bruto 27,50  Euro    Na 7,50 husselkorting : 20,00    

  5 GB : Bruto 20 Euro          Na 2,00 husselkorting :  18,00 

In werkelijkheid kloppen deze bedragen niet, waarschijnlijk is de nieuwe husselkorting bv 2,50 per maand.

Maar het is dus een voorbeeld. De achtergrond is dat de korting bij uitgebreide abonnementen hoger is, dan bij minder uitgebreide abonnementen.  Dus dan is het netto verschil bij een downgrade maar klein.