Skip to main content

Bij ons pakt het ook duurder uit dan telefonisch aangeboden. Het kids abonnement voor mijn dochter had volgens de KPN klantenservice 9,50 Euro per maand mogen kosten, echter staan op de eerste nota 17.50 Euro waarop 3 Euro korting is gegeven, “zolang zoals als het abonnement loopt”. Want de 5 Euro “Husselkorting” zijn alleen bij mijn abonnement er af gegaan, deze krijgen we omdat we ook KPN thuis hebben. maar 14,50 per kids abonnement is toch erg duur? En als kinderen al volwassen zijn dan kan ik helemaal geen kids abonnement meer nemen zoals voor me oudste, aldus de klantenservice.

Terwijl we bij Simpel al jaren voor 10 Euro onbeperkt bellen met 4 GB per maand. En ook Lebara bieden dit aan, voor 10 Euro onbeperkt bellen, met zelfs 5 GB per maand. Dit abonnement had mijn dochter. Om onverklaarbare reden overschreed zij vaak haar datalimiet en werd het 10 Euro duurder, 20 Euro per maand dus, voornaamste reden haar naar KPN Mobiel te halen, mijn “dubbele data bundel” met haar te delen. Ja, ik was zelfs van plan onbeperkt data te nemen en het hele gezin naar KPN te halen, vrouw en oudste van Simpel af en de jongste van prepaid. Laatstere kreeg bij Lycamobile overigens nog een super aanbod: 22,50 Euro voor 3 maanden onbeperkt bellen met maar liefst 7 GB data per maand. Helaas was dit een eenmalige actie, anders wist U het wel.

Ik concludeer: KPN is voor ons onhaalbaar. We betalen al de hoofdprijs met onze all-in thuis 64,10 Euro voor TV en Internet plus 2 Euro voor de vaste telefoon. Of we krijgen toch nog die “Husselkorting”, ook op de kids abonnementen, of we moeten er helaas helemaal van af zien.

 

*Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt

Als we naar het nieuwe nummer 06-*****40 voor het kind kijken onder Producten in MijnKPN staat de "Hussel” korting er wel op echter op de eerste factuur niet. Omdat ook de “automatische” overname van het huidige contract van Lebara niet was verwerkt zoals eerder telefonisch toegezegd en nu dubbele kosten ontstaan tot 31 januari loopt het contract bij Lebara door, heb ik telefonisch om creditering gevraagd, maar ook hiervan geen bevestiging ontvangen. Betekende "Hussel” in het Engels "hassle"’? Dat zou dan het een en ander verklaren, het blijft een uitdaging, maar dit vertalen we dan toch liever met “struggle”…

 

*Admin: gegevens verwijderd i.v.m. privacy


Welkom op het forum @wapplers. Ik heb het voor je nagekeken. De korting is inderdaad iets te laat ingegaan. Er ontbreken totaal 11 dagen korting. Ik heb hiervoor handmatig een vergoeding ingediend. De reden dat op deze factuur het volledige bedrag van 14,50 staat is dat dus de korting op het moment van opmaken niet actief was. De husselkorting die je vanaf 11 december hebt staat op deze factuur deze maand. Het is ook zo dat rond dit moment de factuur voor deze maand wordt opgemaakt. Het zou dus kunnen zijn dat de handmatige vergoeding niet op de factuur staat die je deze week ontvangt maar op die van volgende maand. Ik zou je willen vragen die af te wachten.  Op z'n laatst op dat moment moet dus alles correct verrekend zijn. 


Waarom gaat mijn abonnement nou 32,50 Euro kosten en wat heeft de datum 7-3-2021 bepaald? Onbeperkt internet en bellen werd mij voor 25 Euro aangeboden, er was geen sprake van 83,50 Euro. Ik ben hier niet van gedien en kan dit niet betalen.


Wij hebben recent ongevraagd een extra TV ontvanger toegestuurd gekregen. Nu zie ik dat het abonnement ineens 71,12 Euro gaat kosten. Het spijt me maar dit kan ik niet betalen,


Waarom gaat mijn abonnement nou 32,50 Euro kosten en wat heeft de datum 7-3-2021 bepaald? Onbeperkt internet en bellen werd mij voor 25 Euro aangeboden, er was geen sprake van 83,50 Euro. Ik ben hier niet an gedien en kan dit niet betalen.

De prijs die je noemt van €32,50 is zonder de Hussel korting. Zou je nogmaals kunnen kijken op de bevestiging waar je het bedrag hebt zien staan of daar die korting al af is?

Wij hebben recent ongevraagd een extra TV ontvanger toegestuurd gekregen. Nu zie ik dat het abonnement ineens 71,12 Euro gaat kosten. Het spijt me maar dit kan ik niet betalen,

Wat we kunnen doen is de TV ontvanger verwijderen zodat je de €5 daarvoor niet langer betaalt. Je kan dit eventueel zelf doen via de MijnKPN. Laat je weten of ik deze ontvanger voor je moet verwijderen? 

 


Ik kon op Mijn KPN net zelfs nog een TV ontvanger gratis toevoegen, en vervolgens was het mogelijk weer 1 ontanger te verwijderen, toen werd de TV ontvanger voor 5 Euro doorgesteept. Het aantal bleef op 2 maar de prijs werd 66,20 Euro. Dat we hier nu eigenlijk al 3 ontvangers aangemeld hebben staan was voor de tovoeging van nog een 4de onvanger en ook daarna niet op Mijn KPN te zien, of betekenen de 2 ontvangers op Mijn KPN 2 extra ontvangers? Er staat nu wel ook een blauwe balk met de tekst “wijzigen niet mogelijk" dus ik kan het niet zelf weghalen. Krijgen we nou dus ook nog de 4de ontvanger toegestuurd?


De functie MB's delen werkt overigens ook niet. Ik heb vandaag al drie keer 1000 MB van van het nummer met 4000 MB naar het kidsabo met 1000 MB overgezet maar het blijft in alle gevallen bij het oude. Als deze functie structureel niet werkt moeten we helaas van het kids abonnement af zien, want 1 GB is veel te weinig voor de jeugd van tegenwordig. Ze hebben straks als het goed is online les en als ze dan toch ergens samen willen gaan leren op het speelplein, bij oma of in de bibliotheek als die weer open gaat, dan zijn 1000 MB per maand zeker niet voldoende.


Zou het kunnen zijn dat het gebruik aangeeft dat je nog 2 dagen te gaan hebt? Als dit het geval is dan zie je bij de bundel de gratis 5GB die we als eindejaar cadeau hebben gegeven. Je hoort alle beschikbare bundels te kunnen zien als je in de MijnKPN klikt op “Alle bundels weergeven”. Wat betreft de TV ontvangers, hoeveel tv ontvangers is de gewenste eindsituatie?