Skip to main content

KPN maakt het klanten weinig makkelijk. Bij aflevering van de toestellen die bij de abonnementen horen, stelt KPN de voorwaarde dat je je identificeert. Mijn werkgever had geen paspoort maar wel een rijbewijs bij zich. Bezorger weigerde dit als identificatie te accepteren, terwijl de overheid stelt dat slechts in een aantal gevallen het rijbewijs geweigerd mag worden als identificatie en daar valt de levering van een mobiele telefoon niet onder!! Zie https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/identificatieplicht/vraag-en-antwoord/met-welke-identiteitsbewijzen-kan-ik-mij-identificeren.

Voorheen waren wij klant van Telfort en ik moet zeggen deze leverden een veel betere service!! Alles bij KPN gaat moeilijk zelfs voor zakelijke klanten. Lange wachttijd aan de telefoon, slecht functionerend callcenter (slecht geinformeerde medewerkers), belofte op website van levertermijn niet nakomen, en zelfs de aflevering levert weer problemen op.

Goedenavond @Majoor66, bedankt voor je bericht!

Op het moment dat er een nieuw abonnement of verlenging wordt ingelegd, wordt er een verificatie gedaan middels een legitimatiebewijs. Hetzelfde legitimatiebewijs dient getoond te worden bij de aflevering, omdat hiermee het abonnement is aangevraagd. Kan het, in jouw geval, zo zijn dat de aanvraag gedaan is met bijvoorbeeld een paspoort en aan de deur een rijbewijs werd getoond? Dan kan ik het vanuit de bezorger namelijk begrijpen en heeft hij/zij het zekere voor het onzekere genomen. Tegenwoordig kan je niet voorzichtig genoeg zijn!

Natuurlijk neemt dat niet weg dat het zuur is dat de levering niet door kon gaan en je nog zonder toestel zit.. Heb je inmiddels een nieuwe afspraak kunnen maken hiervoor? 


@Majoor66, ik heb geen reactie meer gehad. Kan je aangeven of het inmiddels gelukt is?