Skip to main content
Beantwoord

Identiteitsfraude die al jaren duurt en abonnement blijft maar doorlopen

• May 1, 2025
  • 4 reacties
  • 117 keer bekeken

Hierbij deel ik mijn ernstige bezwaar met betrekking tot een aanhoudende situatie van vermoedelijke identiteitsfraude, waarvoor ik al sinds oktober 2024 herhaaldelijk contact heb opgenomen met KPN. Tot op heden is hierop geen enkele inhoudelijke reactie ontvangen, wat onacceptabel is.

Op mijn naam loopt een Sim Only abonnement, wat correct is. Echter, sinds minimaal april 2023 (en vermoedelijk al sinds 2022) wordt er €40 per maand afgeschreven voor een toestelabonnement dat ik nooit heb afgesloten en waarvoor ik geen toestemming heb gegeven.

Daarnaast blijkt uit de facturen dat er een zogenaamd “voordeelnummer” gekoppeld is aan mijn abonnement. Ik heb dit nummer persoonlijk gebeld, waarop deze persoon direct boos reageerde, de verbinding verbrak en sindsdien onbereikbaar is. Alles wijst op bewuste fraude waarbij mijn identiteit is misbruikt.

Wij hebben inmiddels:
- Meer dan 25 keer telefonisch contact gezocht met KPN, maar zijn telkens van het kastje naar de muur gestuurd.
- Meerdere keren een bezoek gebracht aan de KPN-winkel, zonder resultaat.
- In oktober 2024 een aangifte van identiteitsfraude bij de politie gedaan én doorgestuurd naar KPN – zonder enige reactie tot op heden.

Wij betalen nu al meer dan anderhalf jaar structureel €40 per maand voor iets dat wij nooit hebben gehad. We worden steeds weggestuurd met de reactie dat we moeten wachten en de afdeling niet kunnen bellen en dat ze ons niet door kunnen verbinden en we krijgen 0 reactie vanuit de afdeling op ons mailcontact.  

Ik verwacht een snelle, serieuze én schriftelijke reactie. Als klant mag ik erop vertrouwen dat KPN fraude serieus neemt, mijn identiteit beschermt en misbruik niet jarenlang laat voortduren.

Beste antwoord door Arjan van KPN

Hoi ​@D.Mat. Welkom op de KPN Community! Niet zo leuk is de situatie waar je mee te maken hebt. Dit is een serieuze zaak en daar moet een keer goed naar gekeken worden door de juiste mensen om dit voor altijd eens goed op te lossen. 

Daar is de Community helaas niet de juiste plek voor, omdat hier vooral klanten elkaar helpen en wij als Moderators niet inhoudelijk op individuele cases kunnen reageren. Wat wel de juiste plek is om dit neer te leggen is onze klachtenafdeling. Je kunt hen bereiken via het klachtenformulier en dan gaan zij dit samen met onze Debiteuren-afdeling onderzoeken. Ze brengen je daarna telefonisch (en schriftelijk) op de hoogte van de uitkomst van dit onderzoek. 

Hopelijk kom je bij mijn collega's verder en ik hoop ook op een positieve uitkomst van de klachtafhandeling :) 

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

4 reacties

JanD
Superuser
  • Superuser
  • May 1, 2025

Beste ​@D.Mat dit is een van klanten voor klanten forum. Inhoudelijk kunnen wij echter niets voor je betekenen, hoe spijtig ook.

Het beste is via onderstaande link een klacht in te dienen:

Succes:

https://www.kpn.com/algemeen/klacht

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Hoi ​@D.Mat 

Je moet sowieso aangifte doen bij de Politie, en bij de Fraudehelpdesk.
Dit zeer belangrijk om te doen, zeker als er spraken is van identiteitsfraude zoals in jouw geval.

Identiteitsfraude is een strafbaar feit (volgens wetboek van strafrecht), en daar staan ook flinke straffen voor, afhankelijk van de ernst.

Daarnaast uiteraard ook een klacht indienen bij KPN, zoals mede community lid ​@JanD ook al schreef in zijn reactie.

Maar in elk geval wel direct aangifte doen bij politie en fraudehelpdesk,

• May 1, 2025

Het abonnementsgeld word dus van jouw rekeningnummer afgeschreven. Staat het abonnement ook op jouw naam en adres geregistreerd? 

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13
  • Moderator
  • Antwoord
  • May 5, 2025

Hoi ​@D.Mat. Welkom op de KPN Community! Niet zo leuk is de situatie waar je mee te maken hebt. Dit is een serieuze zaak en daar moet een keer goed naar gekeken worden door de juiste mensen om dit voor altijd eens goed op te lossen. 

Daar is de Community helaas niet de juiste plek voor, omdat hier vooral klanten elkaar helpen en wij als Moderators niet inhoudelijk op individuele cases kunnen reageren. Wat wel de juiste plek is om dit neer te leggen is onze klachtenafdeling. Je kunt hen bereiken via het klachtenformulier en dan gaan zij dit samen met onze Debiteuren-afdeling onderzoeken. Ze brengen je daarna telefonisch (en schriftelijk) op de hoogte van de uitkomst van dit onderzoek. 

Hopelijk kom je bij mijn collega's verder en ik hoop ook op een positieve uitkomst van de klachtafhandeling :)