Skip to main content

De zoveelste met problemen met mobiel internet. 

Contact gehad via 06 1200 1200. Op hun verzoek:

- de router thuis laten herstarten (????)

- vliegtuig mode aan en uit

- gecontroleerd of Roaming echt aan staat

- telefoon opnieuw gestart

- simkaart verwijderd en opnieuw geplaatst

- heb geen tweede toestel om te testen of ik met het wisselen van sims wel een werkende oplossing heb.

- kan gewoon bellen

- in de apn verificatie van pap naar geen gezet

Ben nog een maand onderweg dus best onhandig om geen mobiel internet te hebben. Momenteel huur ik een device 4G->WiFi, dus dubbele kosten. 

- alle drie providers geprobeerd (Nova IS - standaard; SimInn en Vodafone)

Wacht nu 3 dagen op de backoffice en begrijp dat dat minstens nog 2 dagen moet duren.

Dus wat blijft er nog over aan oplossingen???

Hi @Talldragon! Welkom op ons Forum. Ik moest lachen en een beetje huilen om het eerste advies om je router thuis te resetten:disappointed_relieved: . Ik hoop dat dit een misverstand was :slight_smile:. Wat rot dat je geen mobiele data hebt in IJsland en dat de klantenservice je niet goed heeft kunnen helpen. Je zou gewoon gebruik moeten kunnen maken van je eigen bundel (kpn.com/buitenland). Je kunt wel bellen, dus de simkaart meldt zich toch wel aan op het netwerk. Heb je in het begin wél gebruik kunnen maken van internet, of helemaal niet? Wat staat er bovenin beeld? E, 3G, H+, of 4G bijvoorbeeld? 

Kun je alvast je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd? Naam contractant, Postcode, huisnummer, klantnummer en het betreffende 06-nummer hebben we nodig. 

Hoor graag van je!


Profiel ingevuld, wil ook het type van mijn thuismodem weten. 

Als ik een E, H+, 3G, 4G of 4G+ had dan had ik ontvangst. Ik heb een R en ben aangemeld bij NOVA IS. Zowel in Reykjavik als in MiddleOfNowhereVik. Dekking is hier geweldig goed.

Ik heb een 4G->wifi gehuurd van 25 euro per week omdat mijn eigen provider niet werkt. Die werkt probleemloos overal tot nu. Is alleen best zonde van het geld als je een eigen onbeperkt abonnement hebt en dus 100 euro aan leukere dingen kan besteden. En ik weet dat de limiet buiten NL 28GB is. Maar dat krijg ik echt niet op tijdens mijn vakantie met wat GMaps. 

Dus.... 

 

 

 

 

 


Hi @Talldragon! Bedankt voor je gegevens. Ik zie dat mijn collega's op 8 oktober het ticket in behandeling hebben gehad. In het weekend zijn zij niet aan het werk, dus vermoed dat je maandag gebeld wordt. 

Ik zie dat de simkaart aanmeldt en (minimaal) data verbruikt. Kun je eens langere tijd verbinding maken met een ander netwerk dat NOVA IS? Naar de R van roaming zou je E, 3G, 4G, o.i.d. moeten zien staan. Ook om te kunnen bellen. Dit lukt nog steeds? Wat voor toestel gebruik je en heb je al gecontroleerd of er een roaming limiet is ingesteld? Die kan je dataverbruik ook knijpen namelijk. 

Als laatste: Ik neem aan dat je een 4G router hebt met een simkaart. Kun je de simkaart van de 4G router eens in jouw toestel stoppen. Werkt internet nu wel? Dan ligt het namelijk aan de simkaart/ons. Test jouw simkaart ook eens in de 4G router.  

 

EDIT 10.47uur: Ik zie dat je je type toestel al hebt ingevuld in je profiel. Zojuist even gecontroleerd. Er is geen roaming limiet in te stellen.


Allereerst: check even het ticketsysteem. Mijn eerste poging is van 6 oktober, de eerste gelukte 2 melding is van 7 oktober en ik zou 8 oktober teruggebeld worden. 9 oktober heb ik maar weer gebeld en ik zou onmiddellijk teruggebeld worden. 

Dus erg flauw om een soort "halleluja wat zijn wij netjes" te  roepen. 

De 4G router heeft een SIM, geen microSIM. Ik heb geen adapter. Daar had ik al na gekeken.

Ik heb dus maar 1 optie over: omschakelen naar SIM Inn en wachten. Lukt dat niet dan is de simkaart van jullie defect. 

BTW in NL deed de simkaart het prima.

Ik laat het weten na 24 uur.


4G komt nu op. Op Sim Inn. Ik ben online.

Dankjewel. Kan ik morgen de router inleveren en de schade beperkt houden.

Vakantie kan zorgeloos verder.


Super @Talldragon! Top dat je online bent gekomen. Fijne reis nog! :sunglasses: